معرفی بخش ها و وسایل بازی پارک ارم تهران

یکی از مکان‌های تفریحی مهم و هیجان‌انگیز و محبوب در شهرهای بزرگی همچون تهران، پارک‌ها و شهربازی‌ها هستند. تهران پایتخت کشورمان هم از این نعمت بی‌بهره نیست. یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین پارک‌ها و شهربازی‌های تهران پارک ارم است که قصد داریم در این مقاله از الی گشت شما را بیشتر با آن آشنا کنیم.

پارک ارم به عنوان یکی قدیمی‌ترین پارک‌های ایران شناخته می‌شود و با نام مجموعه ارم سبز هم از آن اسم برده می‌شود. این پارک بزرگ‌ترین پارک تفریحی ایران و از جمله محبوب‌ترین جاذبه های تفریحی تهران به حساب می‌رود.

این پارک با داشتن دریاچه، سه شهربازی روباز، یک شهربازی سرپوشیده هر گردشگری که به دنبال تفریحات هیجان‌انگیز است را به سوی خود می‌کشاند. علاوه بر این باغ وحش ارم هم گزینه خوبی برای آشنایی کودکان با حیوانات مختلف است.

همچنین در دریاچه پارک ارم هم می‌توان به ماهیگیری و قایق‌رانی پرداخت و شهربازی‌ آن دارای وسایل بازی متنوع برای تمامی سنین است. با الی گشت همراه باشید تا در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری درباره این پارک دیدنی بپردازیم.

درباره تاریخچه پارک ارم تهران باید گفت که این پارک که به مجموعه ارم سبز هم معروف است و بزرگ‌ترین پارک تفریحی ایران به شمار می‌رود پیش از انقلاب و در سال ۱۳۵۳ توسط رحیم علی خرم تأسیس شد و در آغاز پارک خرم نام داشت.

این پارک در سال ۱۳۵۸ به تملک بنیاد مستضعفان درآمد و در حال حاضر تحت پوشش هلدینگ سیاحتی و حمل و نقل پارسیان قرار دارد.

پارک ارم از مساحتی بالغ بر ۷۰ هکتار برخوردار است و شامل یک دریاچه ۹ هکتاری با قابلیت قایقرانی و ماهیگیری، سه شهربازی با بیش از ۸۰ دستگاه بازی، بزرگ‌ترین باغ وحش پایتخت با بیش از ۱۱۰ گونه جانوری، شهربازی سرپوشیده قلعه جادویی با ۱۱۰ بازی و گیم، ۲۰ هکتار فضای سبز و جنگلی و تالارهای پذیرایی کشتی می‌شود.

از جمله امکانات مجموعه ارم باید به غرفه‌های مواد غذایی‌، کافی‌شاپ‌، رستوران سنتی و رستوران جزیره، چهار تالار جهت برپایی مراسم‌های مختلف، پارکینگ‌ ارم سبز با حدود ۱۰ هکتار مساحت و گنجایش پنج هزار خودرو اشاره کرد.

تجربه ای متفاوت از سفر را با تورهای الی گشت تجربه کنید

پارک ارم این مجموعه بزرگ تفریحی از تفریحات و سرگرمی‌های مختلف و گوناگونی برای سنین مختلف برخوردار است. اگر قصد بازدید از این مجموعه را دارید بهتر است از قبل کمی درباره قسمت‌های گوناگون آن اطلاعات کسب کنید. با الی گشت همراه باشید تا شما را بیشتر با بخش‌های مختلف این مجموعه آشنا کنیم.

باغ وحش ارم از بخش‌های محبوب پارک ارم است که در ضلع جنوبی این پارک واقع شده و با وسعت تقریباً ۵ هکتار، مجموعه‌ای متنوع از حدود ۱۳۰ گونه را در خود جای داده که شامل حیوانات بومی و غیربومی می‌شود.

این مجموعه در سال ۱۳۷۱ با هدف آشنایی عموم با حیات وحش و ایجاد فضایی پویا برای تحقیقات در این زمینه به مجموعه ارم اضافه شد. از جمله حیوانات این باغ وحش باید به میمون‌های مختلف، شیرهای آفریقایی، ببرهای سیبری، پلنگ و یوزپلنگ اشاره کرد.

در باغ وحش پارک ارم پذیرش برای کودکان زیر ۵ سال رایگان است. همچنین از سال ۱۳۹۲ تغییرات قابل توجهی در این باغ وحش انجام شده که باعث تغییر بیشتر از ۸۰ درصد از محوطه گردیده است. شتر دو کوهانه، ببر سفید بنگال، گوزن ایرانی و گوزن زرد ایرانی، پلنگ ایرانی، فیل‌های سریلانکا از دیگر حیوانات این مجموعه هستند.

لازم به ذکر است که حدود ۶۰ درصد از حیوانات باغ وحش ارم بومی ایران هستند و ۴۰ درصد بقیه از جاهای مختلف از جمله آفریقا آورده شده‌اند.

از جمله گونه‌های نادر و در خطر انقراضی که در این باغ وحش نگهداری می‌شوند می‌توان از ببر سفید بنگال، شتر دو کوهانه، یک جفت پلنگ ایرانی نر و ماده، فیل سریلانکا، میرکت یا دم عصایی، گور ایرانی و گوزن زرد ایرانی نام برد.

شهربازی‌های ارم به سه قسمت تقسیم شده‌اند که اولین آنها پارک ارم ۱ یا همان لونا پارک یک است. شهربازی لونا یک در شمال غربی پارک قرار گرفته و اولین بخش از پارک و قدیمی‌ترین قسمت آن به حساب می‌رود.

 در این شهربازی، تجهیزات گوناگونی برای بازی و سرگرمی به چشم می‌خورد که بیشتر مخصوص کودکان و نوجوانان کمتر از ۱۴ سال هستند. با این‌ وجود وسایل شهربازی ارم همچون سورتمه، سفینه و بازی‌های کامپیوتری، این قسمت را برای بزرگسالان هم جذاب کرده است.

از بازی‌های این بخش می‌توان به رالی کودکان، تاب گردان، تاب کودک، بانجی جامپینگ، اسب گردان، اسکیت هوایی، کشتی صبا، فریز بی کودکان، سفینه، تونل وحشت، ترن هوایی کودک، استخر توپ، سورتمه، ماشین تصادفی کودکان و بزرگسالان، تله سیژ، آبشار، مینی جت، کریزی دنس، سرسره بادی، ستاره‌گردان و تاب زنجیری اشاره کرد.

علاوه بر این، ارم ۱ دارای بخش بازی‌های رایانه‌ای با ۱۵ دستگاه مختلف است.

لونا پارک دو یا همان پارک ارم ۲ از دیگر بخش‌های مجموعه ارم است که در ضلع جنوبی پارک و کنار دریاچه قرار گرفته. در این شهربازی، طیف وسیعی از بازی‌های هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده برای گروه‌های مختلف سنی به‌ ویژه بزرگسالان وجود دارد.

این قسمت از پارک محبوب‌ترین وسایل پارک ارم همچون سقوط آزاد، کاترپیلار، دیسک و بشقاب گرد را در خود جای داده و به همین خاطر میان نسل جوان محبوبیت بسیاری دارد. همچنین در این بخش می‌توان از سینما ۴ بعدی، رالی و مونوریل استفاده کرد.

از جمله دیگر وسایل بازی این بخش باید به چرخ و فلک، سفینه، ماشین برقی بزرگ، قطار شادی، کشتی امیر، قوی گردان، استخر توپ، فریزبی پارک ارم، مونوریل، بوستر، رالی آسفالتی، سینما ۴ بعدی، موتور پرشی، پارا تاور و مجموعه‌ای از بازی‌های رایانه‌ای، موتور کودکان و اسب گردان اشاره کرد.

شهربازی لونا پارک سه یا همان پارک ارم ۳ درست در کنار لونا پارک دو واقع شده و به همین دلیل بعضی گمان می‌کنند این دو شهربازی، یکی هستند. دارای مهیج‌ترین وسایل بازی پارک ارم مثل تاب پرنده، کارتینگ، آبشار و غیره است که در میان تمام اقشار سنی طرف‌دار دارد. به همین دلیل یکی از شلوغ‌ترین قسمت‌های پارک شناخته می‌شود

تازه‌ترین و هیجان‌انگیزترین افزودنی به مجموعه در این بخش، اسکیت یو است. این سواری دارای صندلی‌هایی است که در لبه بیرونی یک ساختار دایره‌ای قرار گرفته‌اند و به آرامی ‌در امتداد یک ریل U شکل بالا می‌روند و بعد شما را از بالاترین نقطه رها کرده و یک حرکت نوسانی به شکل U ارائه می‌دهند!

از دیگر بازی‌ها و سرگرمی‌های این بخش از پارک باید به کریزی موس، تاب پرنده، اسکیت یو، ماشین بنزینی، آبشار، ترن هوایی خانواده، اسکیت هوایی، غول تاپ، سینما ۷ بعدی و اینترپرایز اشاره کرد.

قلعه اسرارآمیز یا قلعه شادی، قسمت سرپوشیده شهربازی پارک ارم است که بازی‌های محدودی برای تفریح و سرگرمی کودکان دارد. از جمله این بازی‌ها باید به ماشین برقی، اسب گردان و سفینه اشاره کرد.

دریاچه پارک ارم هم از دیگر بخش‌های دیدنی این پارک به حساب می‌رود و محیطی مناسب برای گشت ‌و گذار و قایقرانی به حساب می‌رود. دریاچه‌ ارم ۹ هکتار مساحت دارد و مسابقات ورزش‌های آبی همچون قایق‌رانی و اسکی روی آب هم در آن برگزار می‌شود.

 یکی از محبوب‌ترین وسایل بازی پارک ارم خانه وحشت است که با هدف ترساندن شما ساخته شده. دکوراسیون ترسناک، صداهای بلند و اجنه از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های خانه وحشت است که آنجا را به جایی اسرار‌آمیز تبدیل کرده. توصیه می‌کنیم اگر مشکلات قلبی دارید، از رفتن به آنجا جلوگیری کنید.

این تونل ترسناک در پارک ارم به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این پارک شناخته می‌شود. صداهای ناراحت‌کننده، زمزمه‌های ترسناک و انفجارهای ناگهانی باعث بروز احساسات مختلفی همچون ترس، استرس و هیجان در شما خواهند شد.

اگر عاشق ارتفاع هستید، چرخ و فلک ارم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این وسیله ۳۵ متر ارتفاع دارد و از بالای آن می‌توان تمام شهر را دید.

سالن بولینگ پارک ارم در سال ۱۳۹۵ با مساحت ۱۰۰۰ متر مربع راه‌اندازی شد. این سالن دارای مجموعه‌ای از امکانات مدرن و مجهز به مکانیزم توپ برگشتی قابل اعتماد است که بعد از هر پرتاب توپ را به سرعت به بازیکن باز می‌گرداند.

همچنین پین‌های چینی و تنوعی از پین‌های بولینگ سنتی، پیچ و تاب جذابی به بازی اضافه کرده است.

پارک ارم تهران همچنین دارای یک پیست اتومبیل‌رانی است. این پیست با میله‌های اطرافش محیطی امن و هیجان‌انگیز را برای علاقه‌مندان به مسابقه و رانندگی ارائه می‌دهد. پیست اتومبیل‌رانی ارم پذیرای تمام سطوح از حرفه‌ای تا آماتور است.

شما می‌توانید هم با وسیله نقلیه عمومی یعنی مترو و اتوبوس و هم با وسیله نقلیه شخصی خودتان را به پارک ارم برسانید. اگر قصد دارید با مترو به پارک بروید، ایستگاه ارم سبز نزدیک‌ترین ایستگاه به این مکان است و حدود پنج دقیقه با آن فاصله دارد.

همچنین با سوار شدن به اتوبوس خط میدان آزادی – کرج می‌توانید به این پارک بروید. اگر با خودروی شخصی به مجموعه ارم می‌روید، باید در اتوبان تهران – کرج رانندگی کرده و بعد از چهار کیلومتر و عبور از پل شهید ستاری، با توجه‌ به تابلوهای راهنمایی موجود، به‌ سمت خروجی پارک بروید. بعد در پارکینگ بزرگ این مجموعه، ماشین خود را پارک کنید.

در این مقاله از الی گشت به معرفی یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مجموعه‌های تفریحی تهران یعنی پارک ارم پرداختیم. این مجموعه که با نام ارم سبز هم شناخته می‌شود دارای امکانات بسیاری برای بازی و سرگرمی‌ است و نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

آدرس دقیق این پارک به شرح زیر است:

تهران، کیلومتر چهار اتوبان تهران – کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنارگذر راست پل اتوبان شهید باکری (لاین کندرو)

از جمله بخش‌های گوناگون پارک ارم باید به باغ وحش ارم، لونا پارک ۱، لونا پارک ۲، لونا پارک ۳ و دریاچه آن اشاره کرد.

قیمت بلیط وسایل بازی مجموعه ارم سال ۱۴۰۳ را می‌توانید در سایت این مجموعه به آدرسerampark.ir مشاهده کنید. میانگین قیمت بلیط‌های پارک ارم در سال ۱۴۰۳ بین ۵۰ تا ۹۰ هزار تومان است.

شما می‌توانید هم با وسیله نقلیه عمومی یعنی مترو و اتوبوس و هم با وسیله نقلیه شخصی خودتان را به پارک ارم برسانید.

مطالب مرتبط :
شهربازی هایلند کیش؛ یک شب هیجانی و شگفت انگیز
شهربازی کیدزانیا در دبی، تجربه یک زندگی واقعی برای کودکان
معرفی شهربازی های تهران؛ مکانی برای تفریح و سرگرمی
 

مطالب مرتبط

برای سفر در پاییز به چه وسایلی نیاز داریم؟

فرودگاه ایلام کجاست؟

روستا و دشت پروانه ها در استان زنجان

۱۱ نظرات

پیمان مرادی 1398-06-17 - 4:36 ب.ظ
من آخر هفته پیش رفته بوودم ارم و خیلی خیلی شلوغ بود توصیه میکنم وسط هفته برین که به شلوغی نخورین
تیم خبری الی گشت 1398-06-17 - 4:39 ب.ظ
همراه عزیز سلام ممنون از توصیه کاربردی که با ما و خوانندگان مجله به اشتراک گذاشتین
ELNAZ 1398-06-17 - 4:37 ب.ظ
من که جرعت نکردم سقوط آزاد رو سوار شدم حتی طاقت تماشای دوستام رو هم نداشتم
پانیذ 1398-06-17 - 4:38 ب.ظ
من میخوام هفته دیگه بیام تهران شما تور تهرانگردی دارین؟
تیم خبری الی گشت 1398-06-17 - 4:41 ب.ظ
همراه عزیز سلام ما تور تهران گردی نداریم اما میتونین برای رزرو هتل یا خرید بلیط هواپیما تهران از وبسایتمون استفاده کنید.
ناشناس 1400-03-04 - 4:37 ب.ظ
سلام ببخشید پارک ازم در ایام کرونا باز هست ؟ و اگر هست ساعت کاری عوش شده ؟
دینا 1400-07-09 - 7:01 ق.ظ
سلام من تاحالا نرفته ام واقعا تو کرونا باز هست
یگانه 1401-07-22 - 1:43 ب.ظ
بهترینه مخصوصا برای کسایی که مثل من عاشق هیجانن من که سقوط ازادو سوار شدم خیلی خوب بود فقط وقتی میاره پایین به حس عجیبی داره اما کسایی که ترس از ارتفاع دارن سوار نشن
امیرعلی احمدزاده 1403-01-31 - 3:27 ب.ظ
پارک آرم عالی است
Himawari 1403-02-14 - 5:23 ق.ظ
اسم وسیله بازی آخریه که گذاشتین چیه
یلدا 1403-05-23 - 0:56 ق.ظ
مقاله ومطالب کامل وجالب بودمن ودخترکوجولوم درطی سال بسته به شرایط آب وهوایی چندباربه پارک ارم سرمیزنیم توصیه میکنم فرصت داشتیدبریدواقعالحظات لذتبخشی خواهیدداشت
افزودن نظر