شرایط سفر به لهستان با آسانترین روش ممکن

شرایط سفر به لهستان براساس جدیدترین به روز رسانی اعلام شده است. بر این اساس  باید بدانید که در حال حاضر هیچ محدودیتی برای سفر ایرانیان به لهستان وجود ندارد و افرادی که ویزای این کشور را دارند نیازی به ارائه کارت واکسن، تست منفی کوید ۱۹ و یا ارائه گواهی بهبودی کرونا و قرنطینه اجباری در بدو ورود برای آن ها وجود ندارد.

البته نکته قابل تامل برای اخذ ویزای لهستان این است که اگر وقت مصاحبه در سفارت این کشور را دارید، باید بدانید که مصاحبه شما یکی از مهم‌‌ترین و تاثیرگذارترین فاکتورها در اخذ ویزا خواهد بود. اگر هیچ کدام از شرایطی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌‌کنیم را نداشته باشید، توصیه می‌‌کنیم که به هیچ عنوان برای اخذ ویزا اقدام نکنید. اعطای ویزای شینگن لهستان به متقاضیان ایرانی یکی از سخت‌ترین پروسه‌ها است. چون سفارت لهستان سخت‌گیری‌‌های زیادی را برای درخواست دهندگان ایرانی لحاظ کرده است.

شرایط سفر به لهستان و دریافت ویزای این کشور با اجرا و پشت سر گذاشتن چند مورد امکان پذیر خواهد بود. در ادامه این مراحل را با هم مرور خواهیم کرد.

شاید ندانید که تاریخچه سفر شما به‌عنوان یک فرد درخواست‌کننده ویزای لهستان چه تأثیری می‌تواند در دریافت ویزای شما داشته باشد. این تاریخچه سفر به مصاحبه‌کنندگان شما این موضوع را القا می‌کند که قصدتان از سفر به لهستان فقط قصد توریستی است. بعد از مدت‌زمان مشخص شده هم این کشور را به سمت محل کشور اصلی خود ترک خواهید کرد.

 شما باید برای اخذ ویزای سفر به لهستان تمکن مالی کافی معادل ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیون تومان داشته باشید. برای دریافت ویزای لهستان این تمکن مالی باید به یورو صادر شود. ضمن اینکه رئیس بانک در شعبه صادر کننده تمکن مالی شما باید آن را مهر و امضا کرده باشد.

 این فاکتور نیز اهمیت بسیار زیادی در اجرای شرایط سفر به لهستان دارد. شما باید مبالغ ورودی و خروجی به‌حساب خود را در کنار تعداد تراکنش‌های انجام شده‌ای که مدنظر افسر ویزا است، ارائه کنید. گردش مالی برای دریافت ویزای لهستان متعلق به ۳ ماه اخیر قبل از سفر شما خواهد بود. ضمن اینکه هیچ معیار و میزانی برای نظر گرفتن شرایط گردش حساب وجود نداشته و صرفاً تصمیم افسر ویزا همه چیز را مشخص می ‌کند.

چهارمین و آخرین فاکتور، داشتن یک دعوت‌نامه برای ویزای لهستان از سوی دوست، یک شرکت یا اعضای خانواده شما است. این دعوت‌نامه باید حاوی اطلاعاتی مانند مدت‌زمان اقامت، رابطه شما با فرد مشخص دعوت‌کننده و همین‌طور محل اقامت شما  و تاریخ سفرتان به طور واضح باشد.

برای دریافت ویزای لهستان شما باید مدارک خود را در دارالترجمه رسمی به زبان بین المللی انگلیسی ترجمه کنید. در میان مدارک موردنیاز فقط مدرک کارت ملی و شناسنامه به تأییدیه رسمی دادگستری و وزارت امور خارجه احتیاج دارند. ولی سایر مدارک نیازی به تأییدیه وزارت امور خارجه و دادگستری نخواهند داشت. مدارک موردنیاز به قرار زیر است:

  • پرینت درخواست رسمی شما برای اخذ ویزای لهستان به همراه کد دریافتی
  • دو عدد عکس ۵*۳ در ۵*۴
  • گذرنامه فعلی فرد متقاضی در کنار کلیه گذرنامه‌های قبلی
  • پرینت برگ وقت سفارت لهستان
  • اصل کارت ملی و شناسنامه و ترجمه آن‌ها در کنار تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه
  • ترجمه و اصل کلیه اسناد ملکی
  • گردش مالی و تمکن مالی حساب در ۳ ماهه اخیر
  • واچر هتل
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • و ارائه دعوتنامه در صورت وجود

 

مقرر شدن وقت برای ویزای کشور لهستان توسط سفارت کشور لهستان تعیین خواهد شد. شما برای دریافت وقت سفارت باید اول به سایت سفارت مراجعه کنید. سپس فرمی را که در سایت برای ثبت درخواست ویزا قرار دارد، به صورت آنلاین پر کنید. بعد از پر کردن این فرم و  ارسال درخواستتان، یک کد برای شما ارسال خواهد شد.

شما باید در زمان مصاحبه و حضور در سفارت فرم درخواستی ویزا و همین‌طور کد ارائه شده را با خود همراه داشته باشید. به‌طورکلی زمان مصاحبه شما ۷ روز کاری بعد از ارائه‌کردن درخواستتان تعیین می‌شود و شما باید در این هفت روز کاملاً در دسترس باشید. دقت کنید که وقت سفارت شما به‌هیچ‌عنوان کنسل نخواهد شد. همچنین شما در زمان و روز مصاحبه به همراه تحویل‌دادن مدارک، انگشت‌نگاری می‌شوید و با افسران ویزا مصاحبه خواهید کرد.

 

بعد از حضور شما در سفارت لهستان تقریباً ۲ هفته یعنی ۱۴ روز تا ۳ هفته یعنی ۲۱ روز زمان لازم است تا سفارت لهستان پاسخ ویزای شما را صادر کند. دقت کنید که برای دریافت پاسخ، شما شخصاً باید به سفارت مراجعه کنید. به عبارتی فرد درخواست کننده باید با در دست داشتن رسید دریافتی در کنار اصل کارت شناسایی خود برای دریافت پاسخ به سفارت  کشور لهستان مراجعه کند.

مانند سایر کشورهای دنیا، کشور لهستان نیز با درنظرگرفتن هدف شخص درخواست‌کننده ویزاهای مختلفی را صادر می‌کند. ویزای تحصیلی، ویزای کار و ویزای توریستی به طور معمول در دسته محبوب‌ترین ویزاهایی هستند که کشور لهستان برای سفر به خود، آن‌ها را صادر می‌کند. در ادامه هر کدام از این ویزاها را به‌صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

اولین ویزا که در شرایط سفر به لهستان برای شما توضیح خواهیم داد، ویزای تحصیلی این کشور است. شما برای اخذ این ویزا باید از سوی دانشگاه، مدرسه یا یک مؤسسه آموزشی دعوت‌نامه‌ای را ارائه کنید. اگر دعوت‌نامه نداشته باشید، شانسی هم برای اخذ ویزای تحصیلی در این کشور نخواهید داشت. اگر دوست داشتید که بعد از طی‌کردن زمان تحصیل هم همچنان در لهستان اقامت کنید، باید درخواست خود را به این کشور ارائه کرده که البته ممکن است با درخواست شما موافقت نشود.

دومین نوع ویزا برای این کشور که البته متقاضیان بسیار زیادی دارد، ویزای توریستی یا گردشگری است. این ویزا معمولاً ۹۰ روزه بوده و شما باید در هر ۶ ماه ۹۰ روز اقامت داشته باشید. نکته مهم برای دریافت ویزای توریستی این است که شما باید از تمکن مالی کافی برخوردار باشید. همچنین دقت کنید که بعد از به‌پایان‌رسیدن مدت اعتبار ویزای توریستی خود حتماً باید خاک کشور لهستان را ترک کنید.

 

 سومین نوع ویزا که البته طرفداران خاص خود در کشور لهستان را دارد، ویزای کار است. اگر کشور لهستان به نیروهای کار ماهر و خارجی احتیاج داشته باشد، اقدام به صادرکردن ویزای کار برای این کشور می‌کند. برای دریافت‌کردن ویزای کار در کشور لهستان شما حتماً باید از سوی یک مؤسسه، شرکت یا کارفرما حتماً یک دعوت‌نامه داشته باشید. همچنین تأکید می‌کنیم که بعد از اتمام مدت‌زمان ویزای کار، حتماً خاک کشور لهستان را ترک کنید.

گفتیم که ممکن است درخواست شما برای دریافت ویزای کشور لهستان رد شود و شما واجد شرایط سفر به لهستان شناخته نشوید. دلایل ریجکت کردن ویزای این کشور درست مانند سایر دلایل برای ریجکت کردن ویزا در کشورهای حوزه شینگن خواهد بود. معمول‌ترین دلایل برای ردشدن ویزای شما به ترتیب:

  • داشتن سابقه کیفری درگذشته یا در زمان حال
  • عدم توانمندی در متقاعدکردن افسر مصاحبه‌کننده در سفارت برای پذیرش هدف شما از سفر به لهستان
  • عدم توانمندی در پرداخت‌کردن هزینه‌های اقامتتان در کشور لهستان
  • ارائه مدارک غیرواقعی و نامعتبر
  • و ارائه گذرنامه‌های غیرواقعی و نامعتبر خواهد بود.

برای رفع مشکل ریجکتی نیز هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید. ضمن اینکه تا ۶ ماه بعد از ریجکت‌شدن مجاز به ارائه درخواست مجدد نخواهید بود. بعد از گذشت ۶ ماه با رفع‌کردن نواقص پرونده خود، مجدداً مجاز به ارسال درخواست هستید.

حالا که از شرایط سفر به لهستان اطلاع پیدا کردید، بد نیست آدرس سفارت این کشور را نیز بدانید.

آدرس: سفارت لهستان در تهران، بزرگراه شهید حقانیت بلوار آفریقا یا نلسون ماندلا، خیابان پیروز، پلاک ۲ قرار دارد. 

شما برای دریافت پاسخ ویزای خود و همین‌طور انجام مصاحبه با افسران ویزا در سفارتخانه کشور لهستان، باید در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه در ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۱۲ صبح به این سفارت مراجعه کنید. 

در این مطلب به طور جامع و واضح شرایط سفر به لهستان را برای شما شرح دادیم. درهرحال سفر به هر مقصدی در دنیا شرایط و قوانین خود را دارد. در سفر به لهستان هم اگر واجد تمام شرایط باشید، به‌راحتی ویزای این کشور به شما تعلق خواهد گرفت. فراموش نکنید که کشور لهستان در دسته کشورهای صادرکننده ویزای شینگن است و همین موضوع سبب شده تا تمهیدات ویژه‌ای را برای درخواست‌کنندگان ویزای کشور خود خصوصاً متقاضیان ایرانی، در نظر بگیرد. 

مقالات مرتبط

مرکز خرید برتر لهستان برای خرید همه چیز ۸

راهنمای سفر به لهستان

سفری به بهترین شهرهای لهستان

مطالب مرتبط

برای سفر در پاییز به چه وسایلی نیاز داریم؟

فرودگاه ایلام کجاست؟

معرفی بخش ها و وسایل بازی پارک ارم تهران

۲ نظرات

شهین 1402-09-06 - 1:19 ب.ظ
همه چیز برای پولدارهاست طبق همیشه بدون تمکن مالی هیچ کاری نمیشه کرد و همه در حد خیال باقی میمونه برای کسی که تمایل به مسافرت داره
قلی 1402-09-06 - 8:40 ب.ظ
لهستان یادش رفته تو جنگ جهانی دوم ایران بود که به مردم آواره اش پناه داد و دوما اینها ملت ایران را از بعد از انقلاب طور دیگه ای می‌بینند و برای ویزا ناز می‌کنند در صورتی که با تمام مشکلات اروپای پیر هیچی نیست همه اینها بازم محتاج ایران هستند .
افزودن نظر