تنگه کفنه لا | نگین شهرستان بدره

تنگه کفنه لا در شهرستان بدره استان ایلام، یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی ایران محسوب می‌شود. این تنگه با چشم‌اندازهای زیبا، کوه‌های سرسبز، صخره‌های سنگی باشکوه و آب و هوای دلپذیر خود، هر ساله تعداد زیادی مسافر عاشق طبیعت را راهی بدره می‌کند. اگر شما هم به ایرانگردی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی ایران علاقه دارید، ادامه این مطلب از مجله گردشگری الی گشت را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را به نگین شهرستان بدره، تنگه کفنه لا ببریم.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو تورهای داخلی و خارجی از الی گشت روی عکس زیر کلیک کنید :

این تنگه در استان ایلام، شهرستان بدره و در نزدیکی روستایی به نام روستای تلخاب قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی این تنگه، این مکان را برای کوهنوردی و صخره‌نوردی حرفه‌ای مناسب کرده است. تنگه کفنه لا یکی از خطرناک‌ترین و مخوف‌ترین تنگه‌های ایران است که با صخره‌های بلند و رود خروشان سیمره که در آن جاری است، در گذشته جان بسیاری را گرفته و به همین دلیل به این نام شناخته می‌شود. چندین سال پیش و زمانی که پروژه ساخت سد سیمره کلید می‌خورد، بسیاری از کارگرانی که در این پروژه شرکت کرده بودند، در این تنگه و دره‌های مرگباری که دارد، جان خود را از دست دادند. به همین دلیل هم صخره‌نوردی در این منطقه برای افراد حرفه‌ای بوده و افرادی که تخصص ندارند باید تنها از طبیعت آن لذت ببرند. طبیعت اطراف این تنگه بسیار زیبا بوده و به تنهایی می‌تواند یک سفر خاطره انگیز و بی خطر را برای شما به ارمغان بیاورد.

با وجود این که مسافران بسیاری از تنگه کفنه لا استقبال کرده و برای کوهنوردی، صخره نوردی و طبیعت گردی به این مکان می‌روند، اما امکانات رفاهی و گردشگری چندانی در این منطقه ساخته نشده است. تمامی افراد باید وسایل ضروری، خوراکی، نوشیدنی، وسایل کمک‌های اولیه و سایر موارد این چنینی را همراه خود داشته باشند. با وجود این که تهیه برخی از لوازم در این مکان سخت بوده و افراد باید از قبل آمادگی لازم برای سفر را داشته باشند، اما دلیل معروف بودن این جاذبه گردشگری هم بکر بودن و آرامش بخش بودن طبیعت آن است. در صورتی که قصد دارید تا برای کوهنوردی و صخره‌نوردی به این تنگه بروید، حتماً وسایل ضروری و کمک‌های اولیه را همراه داشته باشید. کوهنوردی و صخره‌نوردی در این مکان به افراد غیرحرفه‌ای به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

بهترین زمان سفر به تنگه کفنه لا در ایلام، فصل بهار است. در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، آب و هوای این منطقه در بهترین حالت خود قرار داشته و مسافران می‌توانند از طبیعت اطراف لذت برده، در آب و هوای بهاری به طبیعت گردی پرداخته یا این که بساط پیک نیک خود را راه بیندازند. در صورتی که امکان سفر به این تنگه در فصل بهار برای شما وجود ندارد، می‌توانید در فصل پاییز از طبیعت پاییزی و رنگارنگ منطقه لذت ببرید. از اوایل تیرماه تا اواخر شهریور آب و هوای منطقه رو به گرما رفته و پس از پایان فصل پاییز و با شروع دی‌ماه هم به دلیل سرمای زیاد هوا، سفر به تنگه کفنه لا توصیه نمی‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید تا در بهترین شرایط آب و هوایی به این تنگه سفر کنید، پیشنهاد ما ماه‌های فروردین، اردیبهشت، مهر و آبان است.

در نزدیکی خود تنگه کفنه لا امکانات اقامتی و اقامتگاهی وجود نداشته و افرادی که می‌خواهند شب را در این منطقه سپری کنند باید حتماً تجهیزات کمپینگ و چادر زدن را همراه خود داشته باشند. اما در صورتی که طرف‌دار کمپینگ نیستید یا تجهیزات لازم را ندارید هم می‌توانید به روستاهای اطراف یا شهرستان بدره مراجعه کنید. بدره به تنگه کفنه لا بسیار نزدیک بوده و می‌توانید پس از بازدید از تنگه، به اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و بوم‌گردی‌های بدره باز گردید. در روستاهای اطراف هم امکان پیدا کردن اقامتگاه و بوم‌گردی وجود دارد.

شهر بدره یکی از زیباترین شهرهای استان ایلام بوده و به غیر از تنگه کفنه لا، جاذبه‌های دیدنی زیبای دیگر هم دارد. اگر می‌خواهید مدت زمان بیشتری را در بدره سپری کنید، پس از بازدید از این تنگه می‌توانید از سایر دیدنی‌های بدره هم بازدید کنید. برخی از مهم‌ترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری بدره در نزدیکی تنگه کفنه لا شامل روستای کلم، سد سیمره، تنگه لارت، تنگه کافرین و بسیاری جاذبه‌های دیگر اشاره کرد. برخی از این جاذبه‌ها به قدری به این تنگه نزدیک هستند که در یک روز می‌توان از آن‌ها دیدن کرد.

در اطراف تنگه کفنه لا می‌توانید انواعی از گونه‌های گیاهی کوهستانی مانند بلوط، بنه، زالزالک، زرشک، گون و بسیاری بوته‌ها و گیاهان علفی دیگر را مشاهده کنید. طبیعت اطراف این منطقه در فصل بهار بسیار سرسبز بوده و می‌توانید گل‌ها، بوته‌ها و گیاهان بسیاری را مشاهده کنید. پوشش جانوری اطراف این تنگه هم بسیار متنوع بوده و حیوانات زیادی در نزدیکی این تنگه زندگی می‌کنند که برخی از آن‌ها شامل کل، بز کوهی، گرگ، روباه و پرندگان مختلف می‌شوند. به همین دلیل هم اگر قصد دارید تا در نزدیکی تنگه کمپ بزنید، بهتر است که در محل‌های امن این کار را انجام بدهید.

تنگه کفنه لا یکی از زیباترین و در عین حال ترسناک‌ترین تنگه‌های ایران بوده که در گذشته جان بسیاری از افراد، به ویژه کارگران سد سازی را گرفته است. با این وجود، طبیعت اطراف این منطقه به قدری زیباست که به هیچ عنوان نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. می‌توانید در فصل‌های بهار و پاییز، به ویژه ماه‌های فروردین و اردیبهشت، به همراه خانواده و دوستان خود به این تنگه آمده و از طبیعت زیبای اطراف آن دیدن کنید. برای کوهنوردی، صخره نوردی و شنا در رود سیمره، توصیه می‌کنیم که تجهیزات لازم را داشته باشید. همچنین انجام این ورزش‌ها به افراد غیرحرفه‌ای به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. چرا که در گذشته بسیاری از افراد در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند. اگر به طبیعت گردی در ایران علاقه دارید و می‌خواهید که با جاذبه‌های طبیعی بیشتری آشنا شوید، سایر مطالب الی گشت را از دست ندهید.

تنگه کفنه لا یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایران در استان ایلام و نزدیکی شهرستان بدره است.

این تنگه یکی از خطرناک‌ترین تنگه‌های ایران بوده و در گذشته جان افراد زیادی را گرفته است. به همین دلیل هم به آن کفنه لا می‌گویند.

بهترین زمان سفر به تنگه کفنه لا برای لذت بردن از آب و هوای منطقه و طبیعت سرسبز فصل بهار و بعد از آن فصل پاییز است.

این تنگه یکی از خطرناک‌ترین تنگه‌های ایران بوده و شنا، صخره نوردی و کوهنوردی در آن به افراد غیرحرفه‌ای توصیه نمی‌شود.

مطالب مرتبط :

۱۱ جاذبه ی دیدنی از ایلام که از آن ها خبر نداشتید!

جاذبه های گردشگری شهر آبدانان در ایلام

قلعه هزار درب ایلام، یکی از شگفت آور ترین پادگان های نظامی در دوره ساسانی

مطالب مرتبط

برای سفر در پاییز به چه وسایلی نیاز داریم؟

فرودگاه ایلام کجاست؟

معرفی بخش ها و وسایل بازی پارک ارم تهران