آکواریوم کیش: نزدیک‌ترین تجربه به دنیای اعماق دریا

خلیج همیشه فارس و جزیره کیش محل زندگی بسیاری از آبزیان زیبا و رنگارنگ است. مسافران و افراد علاقه‌مند به دنیای زیر آب در مدت اقامت خود در جزیره کیش می‌توانند با غواصی در آب‌های آزاد خلیج فارس موجودات کوچک و بزرگ ساکن در آنجا را از نزدیک تماشا کنند. اما برای افرادی که علاقه‌ای به غواصی ندارند یک مکان جذاب و شگفت انگیز به نام آکواریوم کیش آماده شده است. در این آکواریوم انواع زیادی از ماهی‌ها و آبزیان زندگی می‌کنند و بازدید از آن گردشگران را با دنیای ناشناخته این موجودات آشنا می‌کند.

دنیای زیر آب را می‌توان سرزمین عجایب دانست، سرزمینی که کم‌تر آن را شناخته‌ایم و موجودات رنگارنگ و متفاوتش برایمان بسیار جذاب هستند. زیبایی های بی نظیر آکواریوم کیش این امکان را برای گردشگران فراهم کرده تا چند ساعتی زندگی آبزیان را از طریق آکواریوم‌های شیشه‌ای تماشا کنند و از دیدن شگفتی‌های آنجا لذت ببرند.

بیش از ۷۰ نوع ماهی تزئینی و کمیاب خلیج فارس در آکواریوم کیش زندگی می‌کنند، تماشای این موجودات زیبا در دو آکواریوم مجزای آب شور و آب شیرین یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های سفر به جزیره کیش است. جالب است بدانید این آکواریوم فقط محل زندگی ماهی‌های کوچک نیست بلکه ماهی‌های بزرگ و کوسه‌ها نیز در این مکان حضور دارند و گردشگران می‌توانند از دیدن آن‌ها لذت ببرند. در این مجموعه ماهی‌های کوچک و تزئینی در آکواریوم ۲۰ هزار لیتری آب شیرین نگهداری می‌شوند و ماهی‌های بزرگ و کوسه‌ها هم در آکواریوم ۵۰ هزار لیتری آب شور قرار گرفته‌اند.

آکواریوم زیبا و جذاب جزیره کیش مجموعه بی‌نظیری از ماهی‌ها و آبزیان است که هر ساله بیش از یک میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند و رویای دیدن دنیای زیر آب را برای آن‌ها تحقق می‌بخشد. همچنین قسمتی از این مجموعه به نگهداری حیوانات اختصاص یافته است که برای علاقه‌مندان به انواع پرندگان، خزندگان و پستانداران جالب توجه است.

این مجموعه زیبا جزو مجموعه دلفیناریوم کیش است و می‌توان با تهیه بلیط این مجموعه، از تمامی قسمت‌های آن و آکواریوم کیش با قیمت مناسب دیدن کرد. بوستان آهوان هم دقیقا در کنار آکواریوم قرار دارد و در صورتی که علاقه‌مند به تماشای آهوان زیبا و بازیگوش باشید می‌توانید بعد از بازدید ازآکواریوم سری به این مکان زیبا بزنید.

قبل از آن که به ادامه مطلب درمورد معرفی آکواریوم کیش بپردازیم، پیشنهاد می‌کنیم مطلب چگونه سفر ارزان به کیش داشته باشیم؟ را مطالعه کنید.

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر کیش باشید حتما می‌خواهید بدانید آکواریوم کیش کجاست؟ این جاذبه توریستی دقیقا در کنار مجموعه دلفیناریوم کیش و پارک آهوان قرار گرفته است و فاصله زیادی تا مرکز شهر ندارد. آکواریوم کیش آدرس و دسترسی راحتی دارد و مسافران برای رسیدن به آن فقط کافیست با استفاده از انواع وسیله نقلیه خود را به قسمت جنوب شرقی جزیره و خیابان فردوسی برسانند و وارد ساختمان کانون هنر شوند. طی کردن این مسیر حتی با دوچرخه هم امکانپذیر است و افراد علاقه‌مند می‌توانند با رکاب زدن خود را به این مکان جذاب برسانند و از تماشای ماهی‌های رنگارنگ و آبزیان جذاب و دیدنی لذت ببرند.

همانطور که در قسمت قبل گفته شد آکواریوم کیش در ساختمان کانون هنر قرار دارد. ظاهر این ساختمان شبیه به کشتی است و دو آکواریوم با ظرفیت‌های ۲۰ و ۵۰ هزار لیتر در آن قرار دارند که محل نگهداری انواع گونه‌های نادر آبزی، ماهی‌های بزرگ و کوچک زینتی، کوسه‌ها، انواع مارها و مرجان‌ها هستند. پژوهشگران، دانشجویان و کودکان از بازدیدکنندگان اصلی این مکان جذاب به شمار می‌روند.

فرصت محدود! تور کیش از اصفهان با قیمت استثنایی را همین الان رزرو کنید

برای بازدید از این مجموعه، خرید بلیط به دو شکل امکانپذیر است، گردشگران می‌توانند با تهیه بلیط مجموعه دلفیناریوم از تمامی بخش‌های آن شامل باغ پرندگان، پارک دلفین‌ها و آکواریوم دیدن کنند یا برای آکواریوم کیش بلیط جداگانه تهیه کرده و به تماشای این مجموعه زیبا بروند. همچنین امکان تهیه بلیط به صورت آنلاین وجود دارد و این کار در زمان‌های شلوغ و پر مسافر، در وقت شما حسابی صرفه‌جویی می‌کند. آکواریوم کیش همه روزه(به جز روزهای تعطیل) از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب باز است.

جدیدترین قیمت بلیط آکواریوم کیش در سال ۱۴۰۳ حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار تومان اعلام شده است. با پرداخت این هزینه شما وارد دنیایی می‌شوید که قطعا برایتان شگفت‌انگیز خواهد بود و تا سال‌ها خاطره آن در ذهنتان باقی خواهد ماند.

در صورتی که در تور کیش کودک همراه دارید پیشنهاد می‌کنیم در زمان بازدید از آکواریوم حتما سری هم به بخش دیرینه شناسی و لاک پشت ۲ متری بزنید زیرا این دو مکان برای بچه‌ها بسیار جذاب هستند. در آکواریوم کیش قیمت بلیط برای کودکان و بزرگسالان یکسان است.

آکواریوم کیش تلفن ۰۷۶۴۴۲۴۶۳ را در اختیار گردشگران قرار داده است تا آن‌ها در صورت وجود سؤال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با پرسنل این مجموعه تماس بگیرند. همچنین برای اطلاع از آخرین تغییرات قیمت‌های بلیط می‌توانید از تلفن تماس آکواریوم کیش استفاده کنید.

براساس نظرات مسافران، آکواریوم کیش یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش است و در مقایسه با دیگر تفریحات این جزیره قیمت به صرفه‌ای دارد.‌ وجود انواع موجودات آبزی و گونه‌های کمیاب و بی‌نظیر آکواریوم هم افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. از طرف دیگر وجود بخشی به عنوان دیرینه‌شناسی در این مکان شگفت‌انگیز بر جذابیت آن افزوده است. بیشتر بازدیدکنندگان  معتقدند این آکواریوم نسبت به دیگر نمونه‌های مشابه در ایران رتبه بهتری دارد و در واقع بهترین آن‌هاست.

از مکان های دیدنی کیش می‌توان به پارک دلفین‌ها، پارک هنگام، پارک آهوان، پارک آبشار، مرکز خرید پانیذ و اسکله تفریحی کیش اشاره کرد.

پارک هنگام یکی از بزرگ‌ترین و بهترین پارک‌های جزیره کیش است که در نزدیکی آکواریوم قرار گرفته است. گردشگران پس از تفریح و خرید می‌توانند برای استراحت به این پارک بیایند.

این پارک یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌هایی است که در نزدیکی آکواریوم قرار دارد. پارک آهوان با مساحت ۲ هکتاری در انتهای خیابان فردوسی(ضلع جنوبی پارک هنگام) واقع شده است و تنها باغ وحش جزیره کیش به حساب می‌آید.

پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش اولین دلفیناریوم ایران است. در این مجموعه به جز دلفین‌ها حیوانات دیگری از جمله، شیر دریایی، گراز دریایی، فوک و پنگوئن هم نگهداری می‌شوند.

بوستان یا پارک آبشار حال و هوای مدیترانه‌ای دارد و دقیقا روبروی پارک هنگام قرار گرفته است. مسافران معمولا برای استراحت به این پارک می‌آیند و از دیدن برکه‌ها و آبشارهای مصنوعی آن لذت می‌برند. نورپردازی فوق‌العاده پارک هم بر جذابیت آن می‌افزاید.

مرکز خرید پانیذ در بین پردیس ۱ و ۲ و هایپرمارکت قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین مرکز خرید های کیش است. گردشگران و مسافران می‌توانند انواع کالاها و اجناس که با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شوند را از این مرکز تهیه کنند. این مرکز با متراژ حدودا ۱۰ هزار متر مربع در سال ۱۳۷۷ احداث شده است.

بعد از بازدید از آکواریوم کیش گردشگران می‌توانند برای تفریح به اسکله‌ای که درست در همان نزدیکی قرار دارد، بروند. این اسکله مکان مناسبی است تا آن‌ها صدای موج‌ها و مرغ‌های دریایی را گوش کنند و از شنیدن آن‌ها لذت ببرند یا از تفریحات دریایی مانند ماهیگیری، قایق سواری و غواصی استفاده کنند و یا حتی بالن سواری کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در اسکله قدم بزنند و تمام قسمت‌های آن را ببینند. دوچرخه سواری در اسکله نیز یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات این مکان به شمار می‌رود.

آکواریوم کیش یکی از جذاب‌ترین مکان‌هایی است که هر گردشگری در سفر به جزیره کیش می‌تواند از آن بازدید کند. این مکان دوست داشتنی پر از ماهی‌های رنگارنگ و کمیاب است و دیدن آن برای افرادی که علاقه‌مند به دنیای زیر آب باشند یک تجربه بی‌نظیر خواهد بود. اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما بازدید از این آکواریوم زیبا را در برنامه خود قرار دهید.

مطالب مرتبط :
جذاب ترین ورزش های آبی در جزیره کیش
قوانین عجیب و غریب در جزیره کیش!
شهر زیرزمینی کاریز کیش، هنر ایرانیان در ۲۵۰۰ سال پیش

مطالب مرتبط

برای سفر در پاییز به چه وسایلی نیاز داریم؟

فرودگاه ایلام کجاست؟

معرفی بخش ها و وسایل بازی پارک ارم تهران