۱۰ جاذبه برتر کراکوف که باید از آنها دیدن کنید

کراکوف، شهری که در کشور لهستان واقع شده و به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برجسته اروپا شناخته می‌شود که با خیره‌کننده‌ترین جاذبه‌ها و مکان‌های تاریخی مورد توجه گردشگران از سراسر جهان قرار دارد. در این مطلب از الی گشت، به معرفی ۱۰ جاذبه برتر کراکوف می‌پردازیم که شما را در یک سفر جذاب و فراموش‌نشدنی به این شهر فرهنگی و تاریخی همراه می‌کنند. از بازار اصلی و قلعه تا موزه و کلیساهای تاریخی، همه این مکان‌ها شاهد تاریخ غنی و فرهنگ چشمگیر کراکوف هستند و تجربه‌ سفر به این شهر را به یک ماجراجویی فراگیر تبدیل می‌کنند.

شهر Wieliczka در لهستان یکی از قدیمی‌ترین معادن نمک در جهان را در خود جای داده که از قرن سیزدهم تا سال ۲۰۰۷ نمک تولید کرده است. این معدن که کلیسای جامع نمک زیرزمینی لهستان نامیده می‌شود، ۳۲۷ متر عمق و نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر طول دارد و دالان‌های زیرزمینی متعددی در آن قرار دارند.  دالان‌های پر پیچ و خم‌ دارای اتاق‌ها و کلیساهای مختلف هستند که با نمک حکاکی شده‌اند و مجسمه‌های زیبایی در آن قرار گرفته است. این معدن شامل ۲۲ اتاق، ابزارهای قدیمی و ماشین آلات، مجسمه‌های مختلف و نقش برجسته‌های کم ارتفاعی است که توسط معدنچیان از نمک حکاکی شده‌اند. همچنین کلیسای سنت کینگا جذاب‌ترین مکان این معدن است که به شکل اتاقی حکاکی شده است که توسط لوسترهای کریستالی بزرگ و تزئینات مبتنی بر نمک تزیین شده‌اند و محل مقصدی برای ازدواج بسیاری از لهستانی‌ها است.

کارگاه و موزه شیشه رنگی شامل موزه ویترای، فضاهای نمایشگاهی با کارگاه قدیمی شیشه‌های رنگی است که از سال ۱۹۰۲ فعالیت می‌کند و بازدیدکنندگان می‌توانند مراحل تولید شیشه‌های رنگی را در کارگاه تاریخی مشاهده کنند. به همین دلیل بازدید از موزه فقط با راهنما امکان پذیر است و بازدیدکنندگان می‌توانند کارگاه‌ها را با استادکاران رزرو کنند و محصولات ویترای از شیشه‌های رنگی خود را بسازند. توجه داشته باشید که قیمت ورودی موزه هزینه جداگانه دارد و هزینه راهنما در موزه و کارگاه، استراحت به همراه قهوه، تولید اشیا رنگی با کمک هنرمندان موزه و خرید اشیا رنگی به صورت مجزا است.

قدمت اولین ساکنان در تپه واول به دوره پارینه سنگی باز می‌گردد. هزاران سال بعد، در طول قرن یازدهم، پادشاهان لهستانی یک قلعه سلطنتی به نام قلعه واول به سبک گوتیک در بالای تپه ساختند که در طول قرن‌ها، قلعه بازسازی شد و طراحی آن به ساختاری به سبک رنسانس تبدیل شد. هنگامی که پایتخت کشور لهستان در سال ۱۵۹۶ به ورشو منتقل شد، این قلعه توسط ارتش پروس رها و غارت شد و سپس این عمارت توسط اتریشی‌ها اشغال شد و بعد از آن دیوارهای شهر در اطراف قلعه ساخته و فضای داخلی آن مستحکم شد.

پس از این همه فراز و نشیب، قلعه بازسازی شده و در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کراکوف است. باوجوداینکه بسیاری از ساختمان‌های تاریخی برای ایجاد سربازخانه در طول قرن نوزدهم تخریب شد، اما این قلعه به همان شکل حفظ شده و نمایشگاه‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود. توجه داشته باشید که تعداد بازدیدها برای محافظت از قلعه محدود است و تمامی بلیط‌های ورودی شامل یک ساعت ورود دقیق هستند.

میدان بازار در سال ۱۲۵۷ در مرکز شهر کراکوف ساخته شده و از نظر تاریخی، فرهنگی و اجتماعی اهمیت بسیاری دارد. در طول قرن‌ها، این میدان محل فروش کالاهای تاجران و بسیاری از رویدادها، مراسم و اعدام‌های عمومی بود. این میدان که توسط خانه‌های شهری زیبا و کاخ‌های قرون وسطایی محصور شده یکی از ۱۰ جاذبه برتر کراکوف برای افراد محلی و گردشگران است. همچنین در میدان بازار جاذبه‌های بسیاری قرار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کلیسای سنت مری، برج تاون هال و کلیسای سنت آدالبرت اشاره کرد.

رزرو بلیط هواپیما لهستان با بهترین قیمت در سایت الی گشت

در آسانسور زمان کراکوف می‌توانید تصویری بصری از گذشته کراکوف را ببینید که در مقابل چشمان شما نشان داده می‌شود و می‌توانید هزار سال تاریخ را در ۱۵ دقیقه مشاهده کنید. بازدیدکنندگان می‌توانند تصاویر شگفت‌انگیزی را که بر روی یک مدل سه‌بعدی بزرگ نمایش‌داده‌شده، ببینند و داستان‌های جذابی را که تاریخ شهر را تعریف کرده‌اند بشنوند.

این وسیله تفریحی جذاب به گردشگران امکان می‌دهد تا یک ماجراجویی ویژه در زمان را تجربه و تاریخ و فرهنگ کراکوف را به نحوی منحصر به فرد مشاهده کنند. آسانسور زمان کراکوف با استفاده از تکنولوژی هایجینیک و شبیه‌سازی‌های چشمگیر، شما را به دوران‌های مختلف تاریخی این شهر می‌برد و به شما این امکان را می‌دهد تا به تاریخ کراکوف و اتفاقات مهم آن در یک محیط تعاملی و جذاب نزدیک‌تر شوید و یادگیری عمیق‌تری از تاریخ این شهر را به دست آورید.

کاخ کرزیستوفوری بین سال‌های ۱۶۴۰ و ۱۶۴۹ متعلق به مارشال دادگاه سلطنتی آدام کازانوفسکی بود و به افتخار سنت کریستوف، قدیس حامی خانه‌های قرون وسطایی به این نام نامگذاری شده است. این خانه از به هم پیوستن سه خانه باریک گوتیک ساخته شده و اولین بازسازی کاخ توسط معمار جاکوب سولاری در سال ۱۶۸۲ انجام شد. کاخ کریستوفوری، موزه کراکووا و محل نمایشگاه است که شامل بسیاری از قطعات نمادین مرتبط با کراکوف مثل لباس لایکونیک، خروس نقره‌ای، انگشتر و عصای شهرداران کراکوف و صحنه‌های جشن شبستان سنتی کراکوف است.

همچنین در کنار این نمایشگاه، فضاهای داخلی تاریخی کاخ بازسازی شده که شامل کتابخانه و آرشیو، فضاهای آموزشی، اداری، تجاری، خوراک شناسی و سالن کنفرانس است و رویدادهایی مثل کنسرت، نشست‌های ادبی، مناظره و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

موزه ملی کراکوف دارای مجموعه‌ای دائمی از هنر لهستانی قرن بیستم است و از جمله جاذبه‌های معروف لهستان است و محل نگهداری هنرهای تزئینی، سلاح‌های لهستانی و لباس‌های ارتش است. این موزه شامل ۴ شعبه است و شما با راهنمای انگلیسی زبان از شعبه‌های موزه ملی در کراکوف که شامل موزه شاهزاده چارتوریسکی، گالری هنر لهستانی قرن نوزدهم در سوکینیتس، نمایشگاه اشیا و گالری طراحی لهستان قرن ۲۰ و ۲۱ و غرفه یوزف چاپسکی است بازدید کنید.

پارک گیاهی پلانتی بزرگترین پارک کراکوف با مساحت ۲۱۰۰۰ متر مربع و طول ۸ کیلومتر است. این باغ به باغ‌های کوچک‌تر تقسیم شده که با فواره‌ها و بناهای یادبود تزئین شده‌اند. رشد سریع کراکوف در آغاز قرن بیستم منجر به برچیده شدن دیوارهای قدیمی قرون وسطی شد و این فضا بعدها به عنوان یک پارک دلپذیر افتتاح شد. خوشبختانه، برخی از بخش‌های دیوارهای قرون وسطی، از جمله دروازه فلوریان و باربیکن، دست نخورده باقی ماندند و می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. پارک پلانتی یکی از برجسته‌ترین پارک‌های عمومی در اروپا است و در فصل تابستان بازدید از پارک بسیار لذت‌بخش است.

کلیسای سنت مریم یک کلیسای گوتیک آجری است که در مجاورت میدان بازار اصلی در کراکوف، لهستان قرار دارد که به خیابان کلیسای مریم معروف است. بنای این کلیسا در قرن چهاردهم ساخته شده و پایه‌های آن به اوایل قرن سیزدهم باز می‌گردد و به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های معماری گوتیک لهستانی شناخته می‌شود. برخی از نقاشی‌های دیواری به یاد ماندنی آن توسط نقاش برجسته تاریخ لهستان، یان ماتیکو (۱۸۹۸-۱۸۹۱) طراحی شده و به خاطر محراب چوبی شهرت دارد. در سال ۱۹۷۸ این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و به عنوان یک الگوی معماری برای بسیاری از کلیساهایی که توسط مهاجران لهستانی در خارج از کشور ساخته شده مانند کلیساهای سنت میکائیل و سنت جان کانتیوس در شیکاگو که به سبک کلیسای جامع لهستانی طراحی شده بودند، است.

اگر قصد گشت‌وگذار و بازدید از جاذبه‌های برتر کراکوف را دارید پیشنهاد می‌کنیم با یک مسیر اتوبوسی طراحی‌شده ویژه که تمام مقاصد اصلی و دیدنی شهر مثل معماری خیره‌کننده، موزه‌های تاریخی و جاذبه‌های معروف را مشاهده کنید، به گردش بپردازید. هر اتوبوس hop on hop off bus krokow  مجهز به پنجره‌های پانوراما و راهنمای صوتی است که در طول مسیر توضیحات مناسب درباره کراکوف را ارائه می‌دهد و می‌توانید مناظر و نقاط برجسته کراکوف را با این اتوبوس‌ها کشف کنید.

مقالات مرتبط

معرفی فرودگاه بین المللی کراکوف

معروف ترین غذاهای لهستانی

۱۰ جاذبه برتر کراکوف، به عنوان یک شهر اروپایی بزرگ شناخته می‌شود که هر توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. این شهر با تاریخ غنی، معماری زیبا و فرهنگ محلی جالب خود، تجربه‌ای منحصر به فرد و بی‌نظیر ارائه می‌دهد. بازدید از بازار اصلی، طی یک پیاده‌روی در خیابان‌های تاریخی و گردش در موزه‌ها و کلیساهای تاریخی، شما را به سفری عمیق به گذشته و فرهنگ کراکوف می‌برد. این شهر فرصتی عالی برای آشنایی با تاریخ و همچنین لذت بردن از فرهنگ محلی لهستان و بی‌تردید یکی از مقاصد تفریحی جذاب است.

مطالب مرتبط

معرفی کافه کتاب های تهران

کوه مانشت | منطقه‌ای سرسبز و پوشیده از جنگل

پارک ژوراسیک کیش، بزرگترین پارک ژوراسیک سر پوشیده در خاورمیانه