پارک ژوراسیک کیش، بزرگترین پارک ژوراسیک سر پوشیده در خاورمیانه

جزیره کیش را به واسطه تفریحات، جاذبه‌ها و تمام دیدنی‌های تاریخی، تفریحی و امکاناتی که دارد، هم می‌شناسیم و هم دوست داریم. تفاوتی نمی‌کند که در کدام فصل سال قرار گرفته باشیم، هر زمان که روح و روانمان به استراحت و سبک شدن نیاز داشته باشد با سفر به این جزیره حال و هوای خود را عوض می‌کنیم. در این نقطه جنوبی از ایران که در میان آب‌های دریای همیشه آبی فارس قرار گرفته، تفریحات متعددی هم برای گردشگران در نظر گرفته است که پارک‌ها از جمله این تفریحات پرطرف‌دار هستند. سفر امروز ما با شما به پارک ژوراسیک خواهد بود.

پارک ژوراسیک کیش یکی از جاذبه‌های دوست داشتنی و گردشگری منحصر به فرد در جزیره کیش است که با فضایی سرگرم‌ کننده و هیجان ‌انگیز برای کودکان و بزرگسالان، طراحی شده است. این پارک با استفاده از مدل‌های بزرگ و واقع‌گرایانه از دایناسورها و سایر موجودات ماقبل تاریخ، شما را به دنیایی متفاوت و عجیب و غریب می‌برد. شاید به جرئت بتوان گفت که این پارک امکان ملاقاتی باور نکردنی میان شما و دایناسورها را فراهم می‌کند که هم برای کودکان و هم برای افراد بزرگسال واقعاً جذاب و باور نکردنی است.

جالب است که بدانید ژوراسیک پارک کیش در سال ۱۳۹۷ خورشیدی یعنی (۲۰۱۸ میلادی) افتتاح شد. این پارک با هدف ارائه تجربه‌ای جذاب و آموزنده از حضور در دنیای دایناسورها برای گردشگران و خانواده‌ها طراحی شده است. با افتتاح این پارک، جزیره کیش یک جاذبه تفریحی جدید و هیجان ‌انگیز دیگر را به فهرست مکان‌های دیدنی خود اضافه کرد که به‌ ویژه برای کودکان و نوجوانان بسیار جالب و آموزنده است. این پارک را بزرگ‌ترین پارک ژوراسیک سرپوشیده در خاورمیانه هم می‌دانند.

این شما و این حضور در کنار حیوانات ماقبل تاریخ!

ژوراسیک پارک کیش در خیابان جهان و در جزیره کیش واقع شده است. این خیابان یکی از مکان‌های معروف و تفریحی کیش است که به راحتی می‌توان از مرکز جزیره به آنجا دسترسی داشت.

برای دسترسی آسان‌تر، می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی، تاکسی‌ها یا حتی دوچرخه‌های کرایه‌ای که در جزیره موجود هستند، استفاده کنید. پارک دایناسورهای کیش در یک موقعیت مرکزی قرار دارد و به دلیل محبوبیت بالایی که دارد، به راحتی می‌توان آن را پیدا کرد.

پارک ژوراسیک کیش یکی از پارک‌های موضوعی واقع در جزیره کیش است که به دنیای دایناسورها و ماجراهای ماقبل تاریخ اختصاص دارد. این پارک به‌ ویژه برای خانواده‌ها و کودکان جذاب است و می‌تواند تجربه‌ای آموزنده و مهیج از دنیای دایناسورها را فراهم کند. طراحی محیط پارک به شکلی است که حس واقعی حضور در دوران ژوراسیک را به بازدیدکنندگان القا می‌کند.

پارک دایناسورهای کیش به‌ واسطه‌ دیدنی‌ها و جاذبه‌های خاص خود، تجربه‌ای متفاوت و سرگرم ‌کننده برای بازدیدکنندگان و گردشگران جزیره خواهد بود. در اینجا به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و جاذبه‌های این پارک می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های ژوراسیک پارک کیش، مجسمه‌های بزرگ و واقع‌گرایانه از دایناسورها است. این مجسمه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که اندازه و جزئیات واقعی دایناسورها را نشان دهند. برخی از این دایناسورها حتی قابلیت حرکت و تولید صدا دارند که به شدت جذابیت و هیجان بازدید از پارک را افزایش می‌دهند.

ژوراسیک پارک کیش به ‌طور منظم تورهای آموزشی برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند. در این تورها، بازدیدکنندگان با تاریخچه دایناسورها، انواع مختلف آن‌ها و نحوه زندگی این موجودات عظیم‌الجثه آشنا می‌شوند. این تورها به‌ویژه برای کودکان آموزنده و جذاب هستند.

چرا منتظری؟ با خرید تور کیش از اصفهان همین امروز سفرت رو آغاز کن!

در پارک ژوراسیک کیش، برای بازسازی محیط زیست دایناسورها از ماکت‌های غارها، جنگل‌ها و طبیعت ماقبل تاریخ استفاده شده است. این ماکت‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بازدیدکنندگان بتوانند حس واقعی سفر به گذشته را تجربه کنند.

پارک ژوراسیک کیش دارای زمین‌های بازی مخصوص کودکان است که شامل تاب، سرسره و بازی‌های مختلف است. این بخش از پارک برای خانواده‌ها و کودکان بسیار جذاب است و فرصتی برای بازی و سرگرمی در محیطی ایمن را فراهم می‌کند.

در ژوراسیک پارک کیش مسیرهای پیاده ‌روی زیبا و طراحی شده‌ای هم وجود دارد که از میان دایناسورها و مناظر طبیعی پارک عبور می‌کند. این مسیرها فرصتی عالی برای پیاده ‌روی و عکاسی کردن از دایناسورها و مناظر جذاب پارک را برای گردشگران و بازدیدکنندگان فراهم می‌آورند.

پارک ژوراسیک کیش مانند تمام جاذبه های تفریحی کیش، علاوه بر انجام فعالیت‌هایی مثل ملاقات با دایناسورها، عکاسی کردن و قدم و زدن در تمام پارک، امکانات و خدمات رفاهی متنوع دیگری را هم برای شما و سایر بازدیدکنندگان فراهم کرده است. این بخش را به بررسی این امکانات اختصاص داده‌ایم.

در ژوراسیک پارک کیش، کافه‌ها و رستوران‌هایی وجود دارند که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها برای خوردن نوشیدنی‌های خنک و غذاهای متنوع استفاده کنند. این مکان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که حس و حال دوران ژوراسیک را به بازدیدکنندگان القا کنند.

در پارک ژوراسیک کیش، فروشگاه‌هایی وجود دارند که انواع سوغاتی‌ها و یادبودهای مرتبط با دایناسورها را عرضه می‌کنند. این سوغاتی‌ها می‌توانند شامل اسباب‌بازی‌های دایناسوری، کتاب‌های آموزشی، پوسترها و لباس‌های مرتبط با موضوع پارک باشند.

پارک ژوراسیک کیش از راهنمایان مجرب استفاده می‌کند که بازدیدکنندگان را با جاذبه‌ها و ویژگی‌های پارک آشنا کرده و اطلاعات علمی و آموزشی لازم در مورد دایناسورها را هم ارائه می‌دهند.

پارک ژوراسیک کیش نه ‌تنها یک مکان تفریحی، بلکه یک مکان آموزشی هم محسوب می‌شود. کودکان و نوجوانان می‌توانند از طریق بازدید از این پارک، درباره تاریخچه دایناسورها، محیط زیست آن‌ها و دلایل انقراضشان بیشتر و واقعی‌تر یاد بگیرند. این ترکیب از تفریح و آموزش، پارک ژوراسیک را به یک مقصد عالی برای خانواده‌ها تبدیل کرده است.

بهترین زمان و فصل برای بازدید از پارک ژوراسیک کیش در فصل پاییز و بهار هستند. در این فصل‌ها، دمای هوا معتدل و خنک است و همین موضوع بازدید از پارک را دلپذیرتر می‌کند.

البته زمستان کیش هم زیباست و به دلیل آب و هوای مطبوعش، طرف‌داران خود را دارد، اما به دلیل ناآرامی دریا، امکان شرکت کردن در تفریحات آبی برای شما فراهم نخواهد بود.

همچنین تابستان‌ها هم زمان خوبی برای بازدید است، به‌ ویژه اگر قصد دارید از فعالیت‌های آبی و تفریحات ساحلی جزیره کیش بهره‌مند شوید. البته ممکن است کمی رطوبت و گرمای هوا اذیت کننده باشد، اما در کنار آن به دلیل حضور کم مسافران، امکان رزرو هتل و تهیه بلیط هواپیما باقیمت‌های پایین‌تری برای شما فراهم خواهد بود. ضمن اینکه تابستان در جزیره کیش به واسطه جشنواره‌های خریدی که برگزار می‌شود، این فرصت را برای شما فراهم خواهد کرد که از تخفیفات ویژه‌ای برای خریدهای خود بهره‌مند شوید.

 اگر این نکات را در زمان سفر خود به جزیره کیش و بازدید از ژوراسیک پارک کیش فراموش نکنید، بدون شک حضور در این پارک برای شما فراموش نشدنی خواهد بود.

  • لباس راحت بپوشید: از آنجا که این پارک دارای مسیرهای پیاده ‌روی متعددی است، بهتر است از لباس‌های راحت و کفش‌های مناسب استفاده کنید.
  • دوربین عکاسی یا گوشی موبایل فراموش نشود: پارک ژوراسیک کیش دارای مناظر زیبا و دایناسورهای بزرگ و واقع‌گرایانه‌ای است که می‌توانند سوژه‌های عالی برای عکاسی باشند.
  • زمان بازدید را برنامه ‌ریزی کنید: بهتر است زمان بازدید خود را برنامه‌ ریزی کنید تا بتوانید از تمامی جاذبه‌های پارک دیدن کرده و در فعالیت‌های آموزشی و تورها شرکت کنید.

پارک ژوراسیک کیش در کنار تمام جاذبه های منحصر به‌ فرد جزیره کیش قرار دارد و تجربه‌ای هیجان ‌انگیز و آموزنده از دنیای دایناسورها را ارائه می‌دهد. با توجه به امکانات متنوع، جاذبه‌های دیدنی و محیط زیبا، بازدید از این پارک به عنوان یک مقصد مناسب برای خانواده‌ها و علاقه‌مندان به تاریخ طبیعی و دایناسورها به شدت توصیه می‌شود. ضمن اینکه بدون اغراق بازدید از این پارک می‌تواند یک تجربه سرگرم‌کننده و آموزنده خصوصاً برای کودکان و بزرگسالان آن‌ها باشد.

مطالب مرتبط :
پرسه در موج های خروشان؛ معرفی پارک آبی اوشن کیش
شهربازی هایلند کیش؛ یک شب هیجانی و شگفت انگیز
۹ تا از بهترین هتل های جزیره زیبای کیش برای اقامتی بی نظیر!

مطالب مرتبط

معرفی کافه کتاب های تهران

کوه مانشت | منطقه‌ای سرسبز و پوشیده از جنگل

قلعه تسخیر شده ادینبورگ | جاذبه های اسکاتلند