رازهای پنهان معبد یونگام: میراثی از تاریخ کهن

معبد یونگام یا معبد یونگامسا (Yongamsa Temple) یکی از جاذبه‌های تاریخی کشور کره جنوبی است. قدمت این بنا به دوره امپراتوری شیلا بازمی‌گردد. معبد یونگام بر روی قله‌ای کم‌ارتفاع مشرف به شهر اوکچئون قرار دارد و معماری آن متمایز از نمونه‌های مشابه است.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو تورهای داخلی و خارجی از الی گشت روی عکس زیر کلیک کنید :

ابتدا به معرفی معبد یونگام کره جنوبی می‌پردازیم و سپس اطلاعات دیگری درباره این معبد در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. معبد یونگام یا معبد یونگامسا در شهر اوکچئون (Okcheon) استان چانگچئونگبوک-دو (Chungcheongbuk-do) قرار دارد.

این معبد در سال ۵۵۲ قبل از میلاد در دامنه سمت شمال کوه جانگریونگام (Jangryeongam) و در ارتفاع ۵.۶۵۴ متری از سطح زمین توسط راهب اویسین (Uisin) ساخته شد. این راهب یک سال بعد معبد معروف بئوپجوسا (Beopjusa Temple) را تأسیس کرد.

در گذشته سنگی به شکل اژدها با نام یونگ باوی (Yongbawi Rock) در محوطهٔ معبد وجود داشت و نام معبد یونگام به معنای «معبد صخره اژدها» از شکل ظاهری این سنگ گرفته شده است. بعدها و در طول جنگ با ژاپن، این سنگ ویران شد و امروزه تنها اثر کوچکی از آن باقی‌مانده است.

البته به جز سنگ یونگ باوی، کل محوطه معبد یونگام هم در جنگ ایمجین (Imjin War) که در سال ۱۵۹۲ رخ داد توسط مهاجمان ژاپنی از بین رفت. مدتی بعد و در طول چند دهه این معبد مورد بازسازی قرار گرفت.

هم اکنون تعدادی از تالارهای بازسازی شده و ساختمان‌های مذهبی سه طبقه بخش شرقی و غربی معبد یونگام به عنوان بناهایی ارزشمند در فهرست آثار ملی کره جنوبی به ثبت رسیده‌اند و جزو گنجینه‌های تاریخی این کشور محسوب می‌شوند.

زمانی که از جادهٔ کوهستانی و پرپیچ و خم کوه جانگریونگام بالا رفته و به مقصد می‌رسید، می‌توانید بخش‌های مختلف معبد یونگامسا را مشاهده کنید. اولین بخش از این معبد پارکینگ است که در سمت چپ ورودی قرار دارد.

پس از پارکینگ به مجموعه‌ای از پله‌های سنگی برمی‌خورید که شما را به حیاط پایین معبد یونگام می‌رسانند. حالا درست کمی جلوتر، تالار دائونگ-جئون (Daeung-jeon) و در مقابل آن، فانوس سنگی بزرگ با نام دو سئوک‌دئونگ خودنمایی می‌کنند.

دیوارهای بیرونی تالار دائونگ-جئون با دیوارنگاری‌هایی از گله گاو آراسته شده‌اند. زمانی که قدم به درون این تالار بگذارید در مرکز محراب اصلی یک نقش برجستهٔ طلایی از بودای تاریخی Seokgamoni-bul را مشاهده خواهید کرد.

همچنین در سمت راست محراب اصلی یک نقاشی دیواری از بودیساتوای مهربانی (Gwanseeum-bosal) و hinjung Taenghwa دیده می‌شود. در سمت چپ محراب هم دو نقاشی دیگر شامل هفت ستاره (Chilseong) و قدیس تنها (Dokseong) وجود دارند.

آلاچیق یا پاویون جونگ رو (Jong-ru) در سمت چپ تالار دائونگ-جئون ساخته شده است و زنگ بزرگ برهما بل درون آن قرار دارد. از این نقطه می‌توان منظرهٔ زیبای دره و شهر اوکچئون را مشاهده کرد.

زیارتگاه یونگ وانگ یا شاه اژدها در پشت پاویون قرار دارد. این زیارتگاه دارای یک نقاشی دیواری بزرگ است که در سمت راست آن، پادشاه اژدها و در سمت چپ آن یک جفت اژدهای چرخان طراحی شده‌اند.

در سمت راست تالار دائونگ-جئون مجموعه‌ای از پله‌های سنگی ناهموار و ساختمان‌های مذهبی یا پاگوداهای سه طبقه شرقی و غربی معبد قرار دارند. این پاگوداها برای اولین‌بار در زمان سلسله گوریو (۹۱۸-۱۳۹۲) ساخته شدند.

پاگوداهای سه طبقه شرقی و غربی معبد به جای قرارگیری در مقابل سالن اصلی، در سمت راست و بر روی صخره‌ای مشرف به شهر قرار دارند. به عقیدهٔ بسیاری این شیوهٔ ساخت نشانی از امید به رونق کشور و گسترش قدرت بودا در سراسر سرزمین‌های تحت حکومت سلسله گوریو بوده است.

هر یک از این پاگوداها یک سازهٔ سه طبقه هستند که بر روی یک پایه دوطبقه قرار دارند. ارتفاع یکی از این پاگوداها ۴.۱ متر و دیگری ۴.۳ متر است. طبقات دوم و سوم پاگودای غربی در طول زمان آسیب‌هایی دیده؛ اما تعمیر شده است.

زمانی که از پله‌های پیچ‌درپیچ سمت چپ تالار دائونگ-جئون بالا بروید به سالن چئونبول جئون (Cheonbul-jeon) معبد یونگام می‌رسید. درهای ورودی این تالار با مجموعه‌ای از نقاشی‌های دیواری تزیین شده‌اند. همچنین بر روی دیوارهای بیرونی تالار نقاشی‌هایی شامل هشت صحنه از زندگی بودا وجود دارد.

در محراب اصلی تالار چئونبول جئون مجسمه‌های سه‌گانه‌ و تعدادی نقاشی دیده می‌شود. بقیه سالن هم با هزاران تصویر طلایی از بودا پر شده است.

سالن سانشین (Sanshin) از طریق پله‌هایی که در سمت چپ تالار چئونبول جئون تعبیه شده‌اند قابل‌دسترسی است. این سالن با یک نقاشی بزرگ از روح کوهستان (سانشین) و یک نقاشی کوچک از قدیس تنها مزین شده است.

در سمت راست این سالن یک عرشهٔ چوبی وجود دارد که چشم‌انداز بسیار زیبایی را از دره به نمایش می‌گذارد. همچنین از این نقطه می‌توانید بودای ایستادهٔ سنگی معبد یونگام را مشاهده کنید. قدمت این نقش‌برجستهٔ سنگی به دوران شیلا یا اوایل سلسله گوریو بازمی‌گردد.

جاذبه‌های معبد یونگام هر گردشگری را مشتاق می‌کند تا حداقل برای یکبار هم شده سری به این مجموعه بزند. معبد یونگامسا در امتداد دامنه کوه جانگریونگام قرار دارد و منظره‌ای خیره‌کننده از دره و شهر اوکچئون را به نمایش می‌گذارد.

این معبد تاریخی علاوه بر چشم‌انداز زیبا، پاگوداهای دوقلوی سه طبقه شرقی و غربی را هم در خود جای داده است. این ساختمان‌های مذهبی به عنوان گنجینه‌های تاریخی کره جنوبی شناخته می‌شوند.

همچنین در صورتی که بتوانید به پشت معبد صعود کنید قطعاً از دیدن نقش‌برجستهٔ بودای ایستاده بر روی صخره شگفت‌زده می‌شوید.

ساعات بازدید از معبد یونگام کره جنوبی محدود نیست و در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید از این بنای تاریخی بازدید کنید. در نظر داشته باشید که این معبد ممکن است در جشنواره بزرگ چوسئوک (Chuseok) بسته باشد.

تلفن تماس: ۲۸۴۳۷۳۲۱۴۰۰+

برای دسترسی به معبد یونگام در کره جنوبی باید با استفاده از قطار خودتان را به شهر اوکچئون برسانید. سپس با پیاده‌روی ۴ دقیقه‌ای فاصله بین ایستگاه قطار تا ترمینال اتوبوس را طی کنید و سوار اتوبوس‌های شماره ۵۴ شوید.

پس از ۱۲ یا ۱۴ دقیقه در ایستگاه Yeongsaengwon پیاده شده و مسیر ۷ دقیقه‌ای تا معبد را به صورت پیاده طی کنید. این مسیر در دامنه کوه بوده و دارای شیب است.

در این مقاله معبد یونگام در کشور کره جنوبی را معرفی کردیم. همان‌طور که گفته شد این معبد برای اولین‌بار در سال ۵۵۲ ساخته شد؛ اما در طول جنگ با ژاپن تخریب شده و مجدداً مورد بازسازی قرار گرفت. در حال حاضر مبعد یونگام به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کره جنوبی پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است.

این معبد توسط راهب اویسین تاسیس شده است.

از آنجا که در گذشته صخره‌ای سنگی به شکل اژدها در محوطه معبد قرار داشت، این بنا به «معبد صخره اژدها» معروف شده است.

این معبد در شهر اوکچئون (Okcheon) استان چانگچئونگبوک-دو (Chungcheongbuk-do) کشور کره جنوبی قرار دارد.

مطالب مرتبط :

کشور کره جنوبی قطب تازه نفس گردشگری در آسیا

۱۳ دسر سالم، مغذی و خوشمزه کره جنوبی

واقعیت های کشور کمتر شناخته شده کره شمالی

مطالب مرتبط

معرفی کافه کتاب های تهران

کوه مانشت | منطقه‌ای سرسبز و پوشیده از جنگل

پارک ژوراسیک کیش، بزرگترین پارک ژوراسیک سر پوشیده در خاورمیانه