آشنایی با نحوه رزرو صندلی کنار پنجره در هواپیما!

انتخاب صندلی کنار پنجره در هواپیما یکی از مهمترین اقداماتی است که طرفداران مسافرت های هوایی به آن اهمیت ویژه ای می دهند. هرچند با انتخاب صندلی کنار پنجره امکان استفاده از سرویس بهداشتی و همچنین امکان صحبت های ضروری با مهمانداران هواپیما و استفاده از سایر سرویس ها کاهش میابد، با این حال دارای مزایای بسیار زیادی است که از جمله آنها می‌ توان به افزایش لذت و هیجان موجود در سفرهای هوایی اشاره کرد.

با توجه به اینکه فضای داخل هواپیما برای برخی از افراد بسیار دلگیر می باشد اصولاً اغلب مسافران ترجیح می دهند صندلی کنار پنجره را انتخاب کرده و این گونه خستگی های ناشی از یک مسافرت هوایی و کسل کننده را جبران کنند.

نحوه قرارگیری صندلی ها

شرایط هواپیما و نحوه قرارگیری صندلی ها به نحوی است که تنها بخش محدودی از مسافران قادر به استفاده از صندلی های کنار پنجره هستند. ما در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته ایم که چگونه می توان صندلی کنار پنجره را در هواپیما رزرو کرد. پیشنهاد می دهیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

برای خرید بلیط هواپیما با مناسب ترین قیمت از الی گشت روی تصویر زیر کلیک کنید.

 خرید آنلاین بلیط هواپیما

یکی از بهترین روش ها برای گرفتن صندلی‌های کنار پنجره استفاده از شیوه خرید آنلاین است؛ البته این روش به صورت قطعی اجرا نمی گردد اما امروزه برخی از پرواز ها دارای یک لینک مجزا با عنوان – انتخاب صندلی من – هستند؛ شما در این روش باید شماره صندلی را تیک زده و در زمان مسافرت نیز از همان صندلی استفاده کنید. البته همان طور که بیان کردیم برخی از پروازها در زمان خرید آنلاین بلیت دارای چنین گزینه ای نیستند.

تغییر صندلی انتخاب شده | رزرو صندلی کنار پنجره در هواپیما

همه پرواز ها به شما اجازه دسترسی به اطلاعات مربوط به پرواز را می دهند، اما تنها برخی از آنها شرایط تغییر صندلی را از طریق – انتخاب صندلی من – داده و اطلاعات پرواز را با توجه به شرایط تغییر یافته تصحیح می کنند.

بنابراین شما می توانید پیش از پرواز، سایت مورد نظر را چک کرده و اگر یکی از صندلی های کنار پنجره خالی بودند آن را انتخاب کنید مشروط بر اینکه صندلی انتخاب شده در روزهای قبل را کنسل نمایید.

 درخواست صندلی کنار پنجره در فرودگاه

قبل از اینکه سوار هواپیما شوید از کیوسک های ارائه بلیط درخواست کنید تا در صورت خالی بودن یکی از صندلی های کنار پنجره همان را به شما اختصاص دهند. اگر هیچ فردی پیش از شما صندلی مورد نظر را رزرو نکرده باشد و یا بلیط مربوط به آن را تهیه نکرده باشد شما می توانید از همان صندلی در مسافرت هوایی خود استفاده کنید.

 درخواست از مسافران داخل هواپیما  | رزرو صندلی کنار پنجره در هواپیما

شاید قدری دشوار باشد اما اگر هیجان شما برای نشستن کنار پنجره هواپیما بسیار زیاد است میتوانید از مسافران درخواست کنید تا در صورت امکان یکی از آنها صندلی خود را به شما واگذار کند. هرچند به نظر می رسد کمتر کسی راضی به این کار باشد با این حال بد نیست که شانس خود را حداقل برای یک بار هم که شده در این مکان امتحان کنید.

 درخواست از مسئولین پرواز در هواپیما 

از مسئولین پرواز درخواست کنید تا یکی از صندلی های کنار پنجره را به شما اختصاص دهند. البته نباید انتظار داشته باشید در همان مرحله اول به درخواست شما پاسخ داده شود اما بعد از تکمیل شدن هواپیما و در صورتی که به درخواست خود مصمم باشید ممکن است به علت کنسل شدن پرواز یکی از مسافران یا عدم استفاده یکی از آنها از صندلی های کنار پنجره، یک صندلی مناسب را به شما اختصاص دهند.

مطالب مرتبط

معرفی کافه کتاب های تهران

کوه مانشت | منطقه‌ای سرسبز و پوشیده از جنگل

پارک ژوراسیک کیش، بزرگترین پارک ژوراسیک سر پوشیده در خاورمیانه