راهنمای سفر به جزیره کیش از مشهد

اگر قصد سفر از مشهد به کیش را دارید باید از شمال شرقی ترین نقطه ایران به یکی از جنوبی ترین جزایر خلیج فارس سفر کنید.مشهد و کیش هر دو شهرای توریستی و مسافر پذیر ایران هستند که فاصله نسبتا طولانی با یکدیگر دارند. سفر از شهر مقدس مشهد به سمت جزیره کیش حتی با سریع ترین راه حمل و نقل و سفر یعنی حمل و نقل هوایی هم کمی طولانی تر از سفر به کیش از سایر شهرهای کشور است. مسافت این سفر گرچه طولانیست اما هیجان و نشاط مربوط به خود را دارد. اگر شما هم قصد سفر از مشهد به کیش را دارید حتما این مقاله از مجله گردشگری الی گشت با موضوع راهنمای سفر به کیش از مشهد را مطالعه نمایید.

برای رزرو بهترین هتل های کیش از الی گشت اینجا کلیک کنید.

راه های مختلف سفر از مشهد به کیش

برای سفر از مبدا مشهد به مقصد کیش راه مختلفی برای سفر وجود دارد که شامل سفر زمینی، ریلی و هوایی است. با توجه به طولانی بودن مسافت این دو شهر انتخاب مسیر زمینی و یا ریلی کمتر مورد توجه است و مدت زمان مسافرت از مشهد به کیش را طولانی می کند.

اما با این‌ وجود هر سه طریق برای سفر به کیش از مشهد وجود دارد که در ادامه این مقاله به بررسی هریک از این موارد خواهیم پرداخت.

سفر هوایی به کیش از مشهد

پرطرفدارترین و بهترین راه، سفر با هواپیما است. با انتخاب سفر هوایی در کوتاهترین زمان ممکن می توانید خود را به کیش برسانید. برای سفر به کیش از مشهد می توانید با خرید یک بلیط هواپیما راهی جزیره ی زیبایی ها شوید. فاصله مشهد تا کیش از مسیر هوایی ۱۲۰۳ کیلومتر است که طی کردن این مسافت هوایی برای سفر به کیش از مشهد حدود یک ساعت و ۵۰ دقیقه زمان خواهد برد.

البته شرایط جوی مختلف برای پرواز در این فاصله ی طولانی می تواند باعث تغییر ساعات پرواز هم شود. این تغییرات به ندرت اتقاق می افتد و در اکثر مواقع پروازهای مشهد به کیش و بلعکس سر موقع انجام می شوند.

برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما کیش از الی گشت اینجا کلیک کنید.

برنامه هفتگی پرواز مشهد به کیش

برای سفر به کیش از مشهد شرکت های هواپیمایی و ایرلاین های مختلفی مثل آتا، سپهران، کیش ایر، ایرتور، کاسپین، وارش، معراج و زاگرس برگزاری پرواز مشهد به کیش را برعهده دارند.

پروازهای مشهد همگی از فرودگاه شهید هاشمی نژاد می پرند و پرواز مشهد به کیش هم جز پروازهای پرطرفدار محسوب می شوند که در تمام روزهای هفته در دسترس شماست و در طول یک روز هم انواع پروازها در اختیارتان قرار خواهد گرفت. برنامه ی پروازی مشهد به کیش معمولا از ۸ صبح تا ۱۵ برگزار می شود و اما گاهی هم از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۸ عصر در دسترس هستند، که این تغییر ساعت به نسبت فصل های مختلف در این ساعات می تواند متغیر باشد.

بلیط های برگشت کیش به مشهد هم در همان روزهای هفته با فاصله یک الی دو ساعت بعد از نشستن هواپیما قابل دسترس است. این بلیط ها معمولا در ساعات ۹ صبح تا ۱۲ ظهر، ۳ بعد از ظهر یا بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۹ عصر برای برگشت به مشهد بلیط هایشان را در اختیار مسافران قرار می دهند.

خرید بلیط هواپیما مشهد به کیش

برای سفر به کیش از مشهد با هواپیما ابتدا باید نوع بلیط پرواز خود را مشخص کنید. پروازهای مشهد به کیش معمولا در کلاس اکونومی هستند اما کلاس پروازی بیزنس هم در برخی پرواز ها برگزار می شود. بلیط های پرواز کیش به مشهد چارتری و سیستمی هستند. بهتر است برای تهیه بلیط از روزها قبل برنامه ریزی کنید و یا اگر برنامه فوری برای سفر کیش از مشهد دارید از بلیط های لحظه آخری استفاده کنید که قیمت های مناسب تری دارند.

برای تهیه بلیط هواپیمای مشهد به کیش می توانید از طریق سایت الی گشت اقدام کنید تا با چند کلیک ساده به صورت آنلاین بلیط خود را درکوتاهترین زمان ممکن بخرید. اگر هم علاقمند به رزرو تور های تفریحی کیش هستید با مراجعه به سایت همه چیز برای تور سفر از کیش به مشهد برای شما فراهم است و فقط کافیست کار را به کادر حرفه ای و با سابقه ی الی گشت بسپارید.

سفر ریلی به کیش از مشهد

بعد از سفر هوایی که رایج ترین گزینه سفر به کیش از مشهد است، انتخاب قطار برای این سفر هم گزینه جذاب و هیجان انگیز است. شاید دلیل اصلی سفر با قطار به کیش از مشهد، تجربه مسیر و لذت بردن از مناظری است که از قاب کوپه به مسافران هدیه داده می شود.

یکی از زیباترین جاده ها در طی این مسیر ریلی، جاده ی شیراز است که دوری این راه و مسافت طولانی را کمرنگ می کند. به دلیل جزیره بودن کیش در سفر ریلی از کیش به مشهد مبدا شما مشهد و مقصد شهر بندرعباس خواهد بود. مدت زمان سفر با قطار از مشهد تا بندرعباس در حدود ۲۱ ساعت است و می تواند تجربه جالبی از سفر با قطار در دل کویر را رقم بزند.

دیدن نیمه شب کویر برروی ریل های راه آهن و یا نظاره کردن شن های طلایی رنگ کویر طبس، در مسیر قطار مشهد تا بندرعباس، جاذبه ای است که به ندرت می توانید در هر سفری پیدا کنید. بعد از رسیدن به آخرین ایستگاه یعنی بندرعباس حالا باید به بندرچارک رفته و از آنجا با لندی گراف، کشتی یا لنج راهی جزیره ی کیش شوید. مسافت بندرعباس تا بندرچارک ۳ ساعت طول می کشد. از چارک تا کیش هم حدودا ۱ ساعت زمان لازم است. می توان گفت که برای سفر به کیش از مشهد با قطار کل مسیر بدون معطلی های آن حدودا یک شبانه روز به طول خواهد انجامید.

برای خرید ارزان ترین بلیط قطار از الی گشت اینجا کلیک کنید.

انواع قطارهای مسیر مشهد به کیش

برای رسیدن از مشهد به بندرعباس و در نهایت کیش قطارهای مختلفی با درجه های متفاوت که هریک خدمات و امکانات خاصی را ارائه می دهند وجود دارند.

یکی از انواع قطارها، قطار ۴ ستاره غزال است. قطار ۴ ستاره غزال یا قطار غزال بنیاد vip یکی از بهترین قطارهایی می باشد که در ناوگان قطاری کشور درحال ارائه خدمات به مسافران است. ظرفیت کلی قطار غزال چهل نفر بوده و ده واگن چهار نفره دارد. همچنین در قطار غزال چهار ستاره مشهد بندرعباس کیفیت خدمات بسیار عالی و مناسب تعبیه شده تا در سفر ۲۱ ساعته شما از مشهد تا بندرعباس با قطار، خدمات بسیار مناسبی دریافت کرده و بهترین تجربه از سفر با قطار را داشته باشید. قطار غزال همچنین در دو نوع اتوبوسی و کوپه ای در اختیار مسافران قرار می گیرد و خدمات ارائه شده در آن دارای کیفیت بسیار مطلوبی است که باعث شده تا مسافران رضایت مناسبی از سفر با قطار داشته باشند.

علاوه بر قطار غزال چهار ستاره در مجموعه قطارهای شرکت رجا، قطارهایی ۶ تخته وجود دارند که در سه کلاس مختلف ۲,۱ و ۳ تقسیم بندی می شوند. یکی از این قطارها، قطار شش تخته اپتیما رجا است که با نام قطار تبدیلی ۶ تخته کلاس ۳ نیز شناخته می شود. قطار اپتیما ۶ تخته رجا یکی دیگر از قطارهایی است که در مسیر قطار مشهد بندرعباس در اختیار مسافران قرار دارد. قطار سه ستاره شش تخته اپتیما یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که به فکر کاهش هزینه های خود در سفر به مشهد هستند.

خرید بلیط قطار مشهد به کیش

برای خرید بلیط قطار مشهد به کیش می توانید از سایت الی گشت اقدام نمایید. برای انجام این کار کافیست پس از ورود به سایت و انتخاب بخش بلیط قطار در کادرهای مربوطه مبدا را مشهد و مقصد را بندرعباس انتخاب کنید.بلیط قطار را می توانید هم به صورت تکی هم کوپه ای رزرو کنید. اگر تعداد نفرات شما چهار نفر باشد خودبه خود کوپه ای دربست در اختیارتان قرار می گیرد اما اگر کمتر ازین تعداد باشید می توانید در صورت امکان کوپه ی دربست رزرو کنید. ساعات حرکت قطارها از مشهد حدودا ۱۲ ظهر است. البته این ساعت می تواند بنا به فصل سال یا دلایل دیگر تغییراتی داشته باشد.

سفر زمینی به کیش از مشهد

آخرین راهی که در این مقاله به آن می پردازیم راه زمینی‌ مشهد به کیش است. سفر زمینی چه با اتوبوس چه با خودرو شخصی از مشهد به کیش هرچند طولانی است اما به دلیل وجود شهرهای زیبای بین راهی، این سفر می تواند یک تجربه به یاد ماندنی و دوست داشتنی را برای شما باعث شود. هردو نوع سفر زمینی از مشهد به کیش از نیاز به هزینه کمتری دارند اما  مدت زمان سفر شما و مسافت بین راه را زیادتر می کنند.

در ادامه هردو روش سفر به کیش از مشهد به صورت زمینی را توضیح خواهیم داد.

  • سفر با خودرو شخصی به کیش از مشهد

بهترین مزیت سفر به کیش با خودروی شخصی از مشهد، قرار داشتن در یک فضای خصوصی و لذت از شهرهای بین راهی و مناظر مسیر از مشهد تا کیش است. علاوه براین حضور در کیش با خودروی شخصی به شما قدرت مانور زیادی برای گردش در جزیره می دهد. البته بسیاری ترجیح می دهند به جای هزینه برای بنزین، استهلاک، عوارض و در نهایت حمل خودرو تا جزیره، به اجاره خودرو کیش اقدام کنند. از معایب سفر به کیش با خودروی شخصی از مشهد می توان به مسیر طولانی، خستگی زیاد و در نهایت هزینه حمل خودرو و هزینه بنزین اشاره کرد. خطرات احتمالی مسیر را هم باید در نظر بگیرید.

در نهایت هم یادآوری کنیم که مدارک لازم برای حمل خودروی شخصی به کیش عبارتند از: اصل و کپی کارت ماشین، برگه معاینه فنی و گواهی نامه راننده و در نهایت برگه کاپوتاژ یا همان برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین اصلی که حتما باید همراه خود داشته باشید.

برای سفر با خودرو شخصی سه راه مختلف را می توانید انتخاب کنید. مسیر اول از تربت حیدریه، کرمان و بندر عباس عبور می کند و حدود ۱۹ ساعت به طول می انجامد. مابقی مسیر ها هم از کنار کرمان و شهر بیرجند می گذرد که هریک به ترتیب ۲۰ و ۲۱ ساعت تا رسیدن به بندرعباس زمان میبرد. طول کل مسیر از مشهد تا چارک هم حدودا ۱۸۰۰ کیلومتر است.

  • سفر با اتوبوس به کیش از مشهد

انتخاب اتوبوس هم یکی دیگر از گزینه های سفر است. برای سفر اتوبوسی از مشهد به کیش، شما باید مقصد خود را ابتدا بندرعباس انتخاب کنید. از مشهد تا بندرعباس با اتوبوس حدودا ۱۸ ساعت در مسیر خواهید بود. بعد از آن هم باید باز خودتان را از مسیر زمینی به چارک برسانید که حدودا ۲ الی ۳ ساعت به طول می انجامد . برای مسیر مشهد به بندرعباس هم اتوبوس VIP هست و هم اتوبوس های معمولی ای که در هر ردیف چهار نفر را سوار می کنند و بسته به نوع اتوبوس انتخابی امکاناتی را هم تا رسیدن شما به مقصد ارائه می دهد.

رزرو تور به کیش از مشهد

در این مقاله انواع راه های سفر به کیش از مشهد را بررسی کردیم که هرکدام مزایا و معایب خود را داشتند. اما اگر به دنبال سفری آرام و راحت برای گذران تعطیلات و اوقات فراغت خود هستید بهترین مدل سفر به کیش از مشهد رزرو یک تور مسافرتی مناسب است.

برای رزرو آنلاین تور کیش الی گشت با مناسب ترین قیمت روی تصویر زیر کلیک کنید.

برای رزرو تور کیش از مشهد پکیج های مختلفی وجود دارد، که چه در مورد مدت زمان اقامت شما و چه در مورد انواع هتل ها مدل های مختلفی را ارائه می دهند و دست شما را برای هر نوع قیمتی باز می گذارند. در نهایت هم با مقایسه تورها با سایرین شما به این نتیجه خواهید رسید که به لحاظ هزینه تور از مشهد، بهترین و کم هزینه ترین انتخاب در دسترس شما است. از طرفی علت محبوبیت تورهای کیش این است که واقعا قیمتشان نسبت به سفرهای شخصی مناسب تر خواهد شد و از طرفی شما دغدغه رزرو هتل، بلیط رفت و برگشت و بیمه مسافرتی را ندارید.

علاوه بر این بسته به نوع تور حتی دغدغه صبحانه، نهار و شام در هتل را نخواهید داشت. آژانس گردشگری الی گشت تلاش نموده تا تمام این خدمات را در بهترین شکل خود به گردشگران و میهمانان عزیز خود ارائه داده و با مدیریت و برنامه ریزی، بهترین تورها را حتی در مورد ارزان ترین تور کیش را به اجرا گذارد، تا لذت سفری بی دغدغه و خاطره انگیز را چشیده و در خاطرات خوبتان ثبت نمایید.

مطالب مرتبط:
تفریحات شبانه کیش که از آن ها خبر ندارید!
باشگاه اسب سواری؛مکانی مفرح در جزیره کیش
شهربازی هایلند کیش؛ یک شب هیجانی و شگفت انگیز
معرفی رستوران هوک لانژ در کنار ساحل مرجانی کیش

مطالب مرتبط

معرفی کافه کتاب های تهران

کوه مانشت | منطقه‌ای سرسبز و پوشیده از جنگل

پارک ژوراسیک کیش، بزرگترین پارک ژوراسیک سر پوشیده در خاورمیانه

۱ نظرات

اسداله خسروی 1401-01-06 - 1:40 ق.ظ
سلام من میخواستم بدانم هواپیمای مشهد کیش از آسمان چه شهرهایی عبور میکند، ولی موفق نشدم، آیا این امور محرمانه است، اگر نیست چرا نقشه شهرهاییکه هواپیما از آسمان آن میگذرد نشان ندادید؟
افزودن نظر