راهنمای جامع درباره رفت و آمد کم هزینه در کیش

یکی از پرهزینه ترین بخش های سفر به کیش، حمل و نقل در این جزیره است. در این بخش از الی گشت قصد داریم تا راهکارهایی را برای مسافران این جزیره ارائه نماییم تا بتوانید با کاهش هزینه حمل و نقل در کیش، سفری کم هزینه را تجربه کنید، از این رو پیشنهاد میکنیم تا انتها با ما همراه باشید.

 وسایل حمل و نقل در کیش شامل چه مواردی است؟

 وسایل حمل و نقل در کیش شامل چه مواردی است؟ با سفر به جزیره کیش انتخاب های شما برای انتخاب وسیله نقلیه و روش حمل و نقل تان گسترده تر از حالت عادی که در سایر شهرهایی مانند تهران در دسترس تان قرار دارد خواهد بود. در کیش این فرصت را خواهید داشت تا از تاکسی، خودروهای شخصی، مینی بوس ها و خودروهای اجاره ای که توسط موسسات اجاره خود و حتی افراد بومی کیش اجاره داده می شوند نیز استفاده نمایید.

استفاده از هر یک از وسایل حمل و نقل در کیش شامل شرایط خاص خود است که در ادامه به طور جداگانه هر یک را توضیح خواهیم داد.

تاکسی در جزیره کیــش

تاکسی اولین و رایج ترین وسیله حمل و نقل به شمار می رود که این نوع حمل و نقل در کیش و  همه جای ایران در دسترس بوده و میتواند افراد را در قبال دریافت هزینه به ازای هر مسیر به مقصد برساند. اما تاکسی ها در کیش از قواعد خاصی پیروی میکنند، به عنوان مثال برخی از تاکسی ها در کیش به رنگ سفید هستند، این تاکسی ها به صورت دربستی فعالیت کرده و میتوانند یک روز کامل نیز در اختیار شما باشند. اگر به صورت خانوادگی به کیش رفته اید تاکسی های دربستی یکی از جمله مواردی است که میتواند هزینه های حمل نقل در کیش شما را به حد چشمگیری کاهش دهد.

تاکسی هایی که به صورت خطی در کیش فعالیت میکنند با رنگ زرد در دسترس هستند. در همه خیابان های کیش این قبیل تاکسی ها را خواهید یافت و میتوانید در مسیری که برای فعالیت آنها در نظر گرفته شده است به مقصد خود برسید. نکته مهمی که در تاکسی های کیش بیش از سایر مسائل مورد توجه قرار میگیرد، استفاده از این تاکسی ها از تاکسی متر است و شما میتوانید به ازای مسافت طی شده هزینه تاکسی را پرداخت کنید.

تاکسی های اینترنتی نیز از دیگر تاکسی های موجود در کیش هستند که میتوانند شما را به مقصدی که مد نظر دارید برسانند. رنگ خاصی برای این قبیل تاکسی ها در نظر گرفته نشده است و خودروهای شخصی نیز میتوانند در این دسته از تاکسی ها به فعالیت بپردازند. برای در اختیار گرفتن این تاکسی ها لازم است تا نرم افزارهای تاکسی اینترنتی را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و درخواست خودرو خود را ثبت کنید و منتظر قبول سفر از جانب راننده ها بمانید.

سفر در کیش با مینی بوس

مینی بوس یکی دیگر از وسایل حمل و نقل در کیش به حساب می آیند که به نسبت هزینه کمتری نسبت به تاکسی ها دارند. بسیاری از مینی بوس ها در کیش به صورت خطی کار کرده و میتوانند در مسیری که برای آنها در نظر گرفته شده است شما را به مقصد مورد نظرتان برسانند.

هزینه کمتر در کنار فعالیت مینی بوس ها در خیابان های اصلی و دسترسی به بسیاری از جاذبه های گردشگری کیش از جمله ویژگی هایی است که بسیاری از مسافران کیش را ترغیب می کند تا برای حمل و نقل در کیش از این وسیله حمل و نقل استفاده کنند.

بر خلاف تصور عموم مینی بوس های کیش خلوت بوده و خبری از ازدهام جمعیت در آنها نیست. دو مسیر رایجی که مینی بوس های کیش در آنها فعالیت میکنند عبارت اند از:

مسیر شماره ۱: از ایستگاه میرمهنا آغاز می‌شود؛ در این مسیر پس از عبور از ایستگاه های گلدیس، بازار ونوس، میدان ساحل، بازار مروارید، بازار پردیس و چند ایستگاه دیگر در ایستگاه پایانی به پارک دلفین ها می ‌رسید.

مسیر شماره ۲ که حرکت خود را از مقابل پارک دلفین ها آغاز می‌ کند پس از عبور از بازار مرجان، میدان داریوش، میدان ساحل، بازار مروارید، میدان امیر کبیر و چند ایستگاه دیگر شما را در همان ایستگاه ابتدایی پیاده خواهد کرد.

همانطور که از مسیرها مشخص است شما میتوانید به راحتی با استفاده از همین دو خط مینی بوس معرفی شده به بسیاری از جاذبه های گردشگری کیش دسترسی داشته باشید و با هزینه مناسبی به آنها رسیده و از این جاذبه های گردشگری دیدن نمایید.

حمل و نقل با خودرو شخصی در کیش

یکی دیگر از روش های حمل و نقل در کیش، استفاده از خودرو شخصی است. توجه داشته باشید که انتقال خودرو شخصی به کیش ممکن است بسته به فصول سال شامل شرایط متفاوتی باشد و بهتر است قبل از انتقال خودرو خود به کیش حتما در خصوص این قوانین و شرایط اطلاعات کامل را به دست آورید، به عنوان مثال یکی از جمله شرایطی که برای همه خودروها ثابت است این است که از سال ساخت خودرو مدت زمان زیادی نباید گذشته باشد و خودرو از نظر فنی کاملا سالم باشد. در ایام نوروز نیز امکان سفر به کیش با خودرو شخصی وجود ندارد.

اگر مایلید تا با خودرو شخصی خود وارد جزیره کیش شوید، میبایست هزینه های ورودی آنرا پرداخت نمایید. در کنار این هزینه، هزینه انتقال ماشین با شناورهایی که به سمت کیش در حرکت هستند نیز از جمله هزینه هایی است که میبایست آنها را پرداخت نمایید. با یک براورد ساده خواهید دانست که هزینه های ورودی و حمل خودرو به کیش نسبت به هزینه های حمل و نقلی که در کیش به شما تحمیل می شود بسیار کمتر است.

اجاره خودرو در جزیره کیــش

اجاره خودرو به عنوان حمل و نقل در کیش، از جمله خدماتی است که در  این جزیره به صورت گسترده در حال انجام است. در صورتی که مایلید در زمانی که در کیش حضور دارید با خودروهای لوکس موجود در این منطقه در جزیره کیش به گشت و گذار بپردازید میتوانید به راحتی به یکی از موسسات اجاره خودرو در کیش مراجعه کرده و با پرداخت هزینه های اجاره خودرو مورد نظر خود و همچنین امضا قرارداد اجاره خودرو برای مدت زمان مورد نظر خود خودروی محبوبتان را اجاره نمایید.

از جمله مزایای استفاده از خودروهای اجاره ای میتوان به عدم دردسرهای انتقال خودرو به جزیره کیش و همچنین سوار شدن بر خودروهای لوکس و به روز جهانی را نام برد.

موتور و دوچرخه برای مسافت های کوتاه

در صورتی که در محدوده هتل محل اقامت خود قصد رفت و آمد دارید نیز میتوانید از موتور و دوچرخه هایی که به صورت اجاره ای در اختیار مسافران قرار داده می شود استفاده کنید. اجاره موتور و دورچخه برای مسافت های کوتاه یکی دیگر از روش هایی است که در هزینه های حمل و نقل شما در کیش صرفه جویی مناسبی را به عمل خواهد آورد.

نکاتی در مورد حمل و نقل در کیش

در این بخش قصد داریم تا نکاتی در مورد حمل و نقل در کیش را به شما گوشزد کنیم که با عمل به آنها قادر خواهید بود تا سفری ارزان قیمت به کیش را تجربه کنید.

  • در زمان استفاده از تاکسی های دربستی حتما توجه کنید که راننده در طول مسیر از تاکسی متر استفاده کرده و هزینه دریافتی از شما مطابق با مبلغ اعلامی تاکسی متر باشد.
  • تا حد ممکن سوار خودروهای شخصی و بدون آرم تردد نشوید.
  • در صورتی که از خودروهای اجاره ای استفاده میکنید حتما با شرایط راندن آنها آشنا باشید.
  • در صورت امکان تلاش کنید از خودروهای اجاره ای و یا تاکسی های دربستی ارائه شده در هتل ها استفاده کنید تا خیالتان از بسیاری از جهات راحت باشد.

 

سفر به کیش با کمترین هزینه

در صورتی که مایلید تا سفر به کیش با کمترین هزینه را تجربه کنید الی گشت به عنوان یکی از برترین ارائه دهندگان تورهای گردشگری کیش در خدمت شماست. شما میتوانید برای هر تاریخی از سال تور کیش ارزان خود را از سایت الی گشت رزو کرده و با رعایت نکاتی که در خصوص حمل و نقل در کیش در این مقاله آموختید سفری ارزان قیمت به کیش را تجربه کنید.

مطالب مرتبط

معرفی کافه کتاب های تهران

کوه مانشت | منطقه‌ای سرسبز و پوشیده از جنگل

پارک ژوراسیک کیش، بزرگترین پارک ژوراسیک سر پوشیده در خاورمیانه